En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

The minute you think of giving up, think of the reson why you held on so long.

Kategori: Allmänt

God morgon!

Känner mig hopplös. Tjock och ful. Skäms över min kropp och tycker synd om de personer som behöver visa sig med mig. Hur kan någon så underbar som M älska mig?

Jag har tagit avstånd från alla mina vänner. Jag är så pinsamt tjock jämfört med dom.
Kan inte slappna av riktigt. Dom enda som jag verkligen trivs med är M, min vän L och min familj.
Jag behöver inga andra.

Dom andra vännerna klarar sig bättre utan mig. Plus att dom tar all min energi. Det är alltid en massa killproblem och gråt över allt möjligt och det tvingas jag sitta och lyssna på dag ut och dag in.
Ingen frågar hur jag mår. Så varför ska jag bry mig om dom?

Sa till E i fredags att jag inte orkade prata med henne något under helgen, att jag behöver ett break från henne och alla andra. Hon blev orolig och ringde M. Men han sa inget, tack och lov!
Sa även till henne att jag skulle höra av mig när jag kom hem från landet, men känner mig inte riktigt redo för att prata med henne än. Väntar nog några dagar till!




Helgen har hur som helst varit helt underbar. Bara jag och mamma, min bästa vän.
Vi har gått flera promenader per dag, cyklat tre mil och ätit nyttigt och lite. Mycket fisk och ingen pasta, ris, potatis eller bröd. Har hamnat på minus varje dag.
Min mage verkar fungera som den ska igen och jag har mått hur bra som helst.

Fram till imorse då som sagt. Vågen visade 43,8 kg. Samma som förra veckan.
Så jävla misslyckad. Är så trött på mig själv. Hade hoppats på att få se 5an åtminstonde.
Men nej, fettot är för dålig för att gå ner i vikt.
Vad jag än gör så står jag stilla. Jag måste se minus imorgon annars så bryter jag ihop!

Är det någon som har något bra tips? Vad ska jag göra? Hur kan jag stå still i vikt när jag knappt äter något och rör på mig hela tiden?


Dagen har i alla fall börjat bra. Har fått gå på toa 2 ggr redan. (Lite äcklig info kanske).
Så kanske väger lite mindre än 43,8? Men vad gör det, är ju fortfarande ful och äckligt tjock.

Till frukost blev det 100g activa naturell, 80g färska jordgubbar, 30g frysta hallon och 2 matskedar psyllimfrön. 105 kcal. 

Sen till lunch blir det bara lite sallad. Inget mer för mig idag. Ska ju till skolan direkt efter jobbet så missar middagen och det är försent att äta när jag kommer hem. Är hemma vid halv 10 på kvällen. 

Jag hoppas verkligen att jag hittar motivation till att fortsätta blogga. Men jag skämms så varje gång jag ska logga in och uppdatera. Går ju bara upp eller står still i vikt. Pinsamt. Jag är verkligen världens mest pinsamma människa.

Hoppas att ni har haft en bra helg föresten! Läser era bloggar varje dag även om jag inte uppdaterar min egna.
PUSS <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: