En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Gårdagen, 14/7-12

Kategori: Mat

Det blev rätt dåligt med uppdateringar igår. Ber om ursäkt för det!

Jag och M var på American Car Show hela eftermiddagen och mötte upp en kollega till mig. Vi fikade lite och satt mest och pratade. Har inte träffat henne på över en månad. Vi gick alltså inte runt någonting och kollade på bilarna. Därför har jag heller inga bilder där ifrån.


Maten igår gick ju som sagt bra fram till middagen. Mamma och pappa kom nämligen över och åt med oss.   Igår hade jag en sådan ångest att jag inte ens klarade av att skriva det jag ätit i bloggen. Skämdes för mycket, det gör jag visserligen fortfarande men här kommer gårdagens intag. Kunde inte fota eller väga middagen, tyvärr.

Frukost: 100g yoggi mini blåbär, 52g lätt kvarg, 30g frysta hallon, 10g risenta müsli med kanel och psyllimfrön. En kopp kaffe. 114 kcal.

Lunch: 1 portion mannagrynsgröt, 1 msk önos lågkalori äppelmos med kanel och psyllimfrön. 137 kcal.

Mellanmål: 1 äpple. 52 kcal.

Middag: 3 st lammracks, potatissallad och jordgubbar med vaniljglass till efterrätt. 

Har absolut ingen aning om vad middag landade på. Och det skrämmer mig något enormt. Men jag tror middagen hamnade på 300-400 kcal. Usch. Äckliga tjock jag som inte kan säga emot. Eller jag försökte men mamma tvingade i mig mat. Som om jag beöhver det? Är jag inte stor nog liksom..

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: