En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Matdagbok 17/7-12

Kategori: Mat

Gud! Kan inte fatta att mer än halva juli har gått. Känns mer som höst än sommar ute! Sommaren hittills har ju verkligen varit bedrövlig och jag antar att jag inte är själv som tycker så..

Dagens intag har gått bra. Frukost hela dagen ;)

Frukost: 98g yoggi mini blåst, 36g Ica lätt kvarg, 40g frysta hallon, 10g risenta müsli med kanel och psyllimfrön. 108 kcal.

Lunch: 1 portion mannagrynsgröt, 1 msk önos lågkalori äppelmos med kanel. 130 kcal.

Middag: 1 portion grynblandningsgröt, 1 msk önos lågkalori äppelmos, 1 dl valio laktosfria lättmjölk med kanel. 141 kcal.

 

Totalt in: 380 kalorier.


Även idag har jag kommit iväg på tre långpromenader. Härligt!

Kommentarer

  • Nomyy säger:

    Gahh, säg inte så, jag hinner inte med. Snart augusti. Känns som att jag missat hela sommaren. Jag är ju inte ens brun än. :P

    Svar: Sv: Haha men det är ju tyvärr sant :( Jag har inte heller blivit brun och jag tror jag har använt shorts ca 3 gånger i sommar :/ Inte okej! <3
    Linnea

    2012-07-18 | 00:24:55
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/
  • T säger:

    Måste bara fråga, koka du din mannagrynsgröt på vatten eller på mjölk eller något annat? :)

    Svar: Sv: Jag kokar min mannagrynsgröt i arlas laktosfria lättmjölk :) Bara 30 kcal / dl.Har aldrig provat att koka i vatten, funkar det? Kram
    Linnea

    2012-07-18 | 13:19:32
    Bloggadress: http://Lillasvalan.blogg.se

Kommentera inlägget här: