En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Solarium

Kategori: Bilder på mig

Hej hej, hallå dagboken!
Har inte varit jätte bra uppdatering under dagen men det har varit sjukt mycket på jobbet idag med.
Har suttit i telefon hela tiden känns det som. Knappt att man har hunnit gå på toa.
Blev ingen promenad på lunchen idag förutom från jobbet till en äng och tillbaka.
Vi bestämde oss för att ha lite picknick i sommarvärmen. Dessutom glömde jag att ta en bild på maten.
Det jag åt var i alla fall en sallad bestående utav: 30g isbergssallad, 1 körsbärstomat, 0,5 vanlig tomat, 10g gurka, 30g rödkål, 0,5dl rivna morötter, 2 skivor zuccini, 20g herte kuvert (stavning?), 2 msk räkor och 1 tsk örtdressing. Ca 108 kcal. Känns helt okej och överkomligt med tanke på att det inte blev någon direkt promenad.
Men jag kompenserade upp det lite grann på vägen hem från jobbet och tog en omväg. Så just nu ligger jag på minus 158 kalorier.
Har precis kommit hem från solariet också, var och solade i 20 minuter. HELVETE, vad det var varmt! Fläkten fungerade inte så jag är typ dränkt av svett. Måste duscha!
När man inte får njuta av solen under dagarna så måste man ju få färg på annat sätt. Ska pressa i helgen om vädret håller i sig. Har så otroligt bleka ben.
image description
Snart är det dags att fixa lite middag, men vet inte vad jag är sugen på. Är egentligen inte ens hungrig. Men M äter inte om inte jag äter och han måste äta! Han har inte ätit något på hela dagen.
Tror att det är värmen som gör att jag tappar matlusten extra mycket..
Blir kanske en knäckemacka med minikeso och tonfisk eller nått. Något lätt i alla fall! Och absolut ingen varm mat. Då dör jag.
Vi hörs sen, stay strong <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: