En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Mys-eftermiddag

Kategori: Allmänt

God Kväll!

Har haft en riktigt höjdar dag idag. Maten har gått galant, sommaren är här och jag har gått som en duracell-kanin trots jobb.

 

Till lunch blev det: 3 små falafel bitar (typ lika stora som felix delikatess köttbullar), ugnsrostade grönsaker, 0,5 dl rivna morötter, 30g isbergssallad och 1 msk tomatsås. Allt som allt landade det på ca 147 kcal.


Dagens lunch


Efter lunchen tog jag och C en promenad på ca 30 minuter. Kan ju meddela att det var extremt varmt, höll på att avlida i mina Dr Martens.. Haha! Snacka om fail att sätta på sig sånna skor när det är sommarvärme ute. Imorgon får det bli långkjol och en topp eller nått. För svarta jeans & svarta skinboots är inte att rekomendera.


På jobbet har det dessutom varit kaos idag, vi har varit kort om folk och det har ringt konstant. Det enda positiva med det är att dagen har flygit förbi. Tack och lov! Hade sådan ångest över att jobba enda till klockan 17.00. Med tanke på att jag gjorde det igår med. Men jag överlevde.

 

När jag slutade tog jag en promenad hem med mamma, gick upp i lägenheten, bytte om och gick ut på en långpromenad med M och lilla älsklingsvovven. Gick nästan 8 km. Totalt har jag gått 19,43 kilometer idag! Känns sjukt bra. Ska försöka fortsätta såhär resten av tävlingen! Dessutom så är jag plus några till från mitt jobb anmälda till vårruset nästa tisdag. Ska bli riktigt kul.

 

Just nu sitter jag i soffan med en kopp te och nyfixade naglar. Är riktigt nöjd över färgen och resultatet. Har alltid varit sämst på att måla naglarna, det blir alltid så kladdigt och fult. Men inte idag, jag lyckades utan missöden!

 

Korvfingrar men fina naglar


Det blir/blev ingen middag för min del idag (LYCKA)! M hade ätit en sådan sen lunch och jag sa att jag fortfarande var mätt sedan lunchen. Så jag slapp! Skönt. Så idag hamnar jag på minus 380 kalorier.


IN: 264 kcal

UT: 644 kcal

 

Nu jävlar kör vi tjejer! Jag är så taggade på att gå ner, vill vara smal och vacker till i sommar.

 

PUSS

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: