En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Blomster

Kategori: Recept

Godkväll!

Mår mycket bättre nu. Har fått gå på toa, haha! nej men jag känner mig mycket bättre och starkare.
-
Gick en rask promenad hem efter jobbet och när jag går hem så går igenom ett villa område.
Det var syréner över allt. Så fint och dom doftar ju så otroligt gott! Så jag "pallade" till mig en bukett. Kunde inte motstå. Nu har jag en fin blombukett på köksbordet, och det doftar ljuvligt i hela köket.


image description

Jag och M har precis ätit en ruskigt god middag som jag tänkte tipsa er om. M gjorde sin mat efter orginalreceptet. Jag inproviserade lite.
-
Orginalreceptet var:
35g smör
2,5 pressad vitlöksklyfta
Någon färsk ört (timjan, basilika)
2 portobello svampar
1 Ciabata
Sallad
-
Mosa ihop smör, vitlök och örten.
Skölj svamparna och lägg smörkrämen i hatten och slå in dom i folié.
Låt stå i ugnen i ca 15-20 minuter på 200 grader.
Skär ciabatan på mitten och lägg på salladen och svampen.
-
image description
Dagens middag

Mitt recept:
1 portobello svamp
1 pressad vitlöksklyfta
Chilipulver, Cayenepeppar & vanlig peppar
1g riven parmesan
1 msk minikeso
1 tsk lätt kesella
Färsk basilika & timjan
Sallad
-
Skölj svampen och pressa på vitlök, krydda efter önskemål och riv lite parmesan ovanpå.
Slå in i folié och låt stå i ugnen i ca 15-20 minuter i 200 grader.
Finhacka timjan, basilika och blanda med mini keso och kesella.
-
Det här var otroligt gott!! Bilden ovan är efter mitt recept.
Receptet/Middagen slutade på 60 kalorier och jag är supermätt!
Rekomenderar detta varmt.
-
Dagens in & ut:
IN: 242 kcal
UT: -288 kcal
Totalt: -46 kcal
-
Nu ska jag vara lite social med M och kolla på CSI. Vi hörs imorgon!
Stay strong <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: