En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Lunch & Powerwalk!

Kategori: Mat

Gick ner vid halv 12 och köpte mig en sallad i salladsbaren till lunch. Blev lite smått och gott (bild nedan)
Salladen: 50g isbergssallad, 1tsk majs, 10g rödlök, ½ tomat, 10g gurka, 2 skivor zucchini, 0,5dl rivna morötter, 30g grönsaker i ugn, 10g kålrot, 10g rotselleri, ½ kycklingbröst, 2 oliver och 20g paprika.
Ca 119 kcal.

image description
Dagens lunch

Åt på min plats så att jag skulle kunna utnyttja min lunch till max med en powerwalk!
Orkade dock inte allt. Så otroligt mätt! Samt att jag druckit snart 2,5 liter vatten, 2 koppar kaffe och en kopp té. Inte undra på att jag inte orkade.

image description
Det som blev över

Nu har jag precis kommit tillbaka från powerwalken på 5,20km. Helvete vad varmt! Men otroligt skönt, tror till och med att jag har fått lite färg på benen :)

Frågade mina kollegor om det var okej att jag tog ut min halvtimme som jag jobbade över i Onsdags. Det var okej så nu slutar jag om 1 timme och 30 minuter! Då ska jag ta en rask promenad hem för att sedan lägga mig på balkongen och läsa min bok. Med andra ord så hoppar jag stan idag eftersom det är så fint väder!
Ska även försöka ta en ordentlig outfit bild när jag kommer hem.

Vad ska ni göra ikväll?
Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: