En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Lidande

Kategori: Allmänt

God morgon!

Bloggen blev lidande i helgen. Ber om ursäkt för det. Ville verkligen blogga men orkade inte ens packa upp datorn. Alltså blev det inget plugg heller. Fuck! Haha..

Har precis mailat mina lärare och ljugit ihop en liten vit lögn om att jag flyger till London i eftermiddag för att kolla på en skola jag ska söka till hösten och att jag inte kommer kunna medverka på redovisningen idag.
Detta är delvis en lögn och delvis sanning. Jag ska åka till London för att kolla på en skola, men det är egentligen först nästa vecka.

Men eftersom jag inte är helt klar med arbetet och jag har VÄRLDENS sämsta självförtroende så känner jag att jag inte vill redovisa ett arbete för 20 personer som dessutom kommer suga.
Så jag ska egna dagen på jobbet åt att göra en presentation över hur jag har tänkt och varför jag har gjort som jag har gjort med mitt arbete. Sen när jag kommer hem ska jag göra klart allt på datorn och skicka in det.
Hoppas verkligen att dom godkänner det.

Hur som helst så har helgen i övrigt varit väldigt bra. Har slarvat lite med maten kanske, inte okej! Feta kossa.
Jag och M kom fram till landet runt 12 på natten i fredags och vi upptäckte att det inte fanns något vatten. Jaha, det var ju jätte roligt. Så vi har fått springa med hinkar och hämta vatten så vi har kunnat spola toaletten, laga mat m.m. Snacka om jobbigt!

I lördags så tog vi en morgon promenad på drygt 6 km innan frukosten. Sedan tog vi cyklarna och cyklade in till stan. Det blev ca 3,5 mil fram och tillbaka! Mycket uppförsbacka och så också, samt motvind åt båda hållen!
Eftersom vi inte hade något vatten så orkade vi inte laga mat hemma då det blir så mycket disk osv. Så vi åt inne i stan. Jag tog gös med kokta grönsaker.

På söndagen vaknade jag klockan 6 och var hur pigg som helst, så det blev en morgonpromenad på 6 km och sedan gjorde jag frukost på sängen åt M. Vilket var väldigt uppskattat :)
Sedan packade vi ner lite fika, cola zero och en yoyo rulle till mig och cola samt lite kakor åt M, och drog ned till bryggan och låg i solen och bara hade det hur mysigt som helst!

Klockan var väl runt 2-3 när vi åkte från landet. M var hungrig så vi stannade i stan och jag bjöd på korv med bröd eftersom han hade betalat middagen dagen innan. Jag åt ingen korv men det blev dock en glass. skit piss helvete! Jag som har skött maten så otroligt bra hela veckan och helgen..
Men jag ska inte ljuga, det var så underbart gott. Sitta vid vattnet och äta en mjukglass. Inte helt fel!

På vägen hem så stannade vi hos M´s föräldrar och grillade. Jag åt tonfisk med lite isbergssallad, tomat och gurka. De andra åt fläskfilé, majskolvar, lökringar, potatissallad med massa fett i och sedan bullar till efterrätt.
Känner mig ändå duktigt att jag sa nej till allt det där. Att jag köpte med mig egen mat.
Dom måste tro att jag är dum i huvudet. Har ju alltid annars älskat grillad fläskfilé och potatissallad.
Hur som helst så är jag glad att jag sa emot.

Jag hade ju planerat och väga mig imorse. Gud vad det tog emot! Ångesten över glassen, att jag åt all tonfisk, att jag har varit förstoppad i helgen och inte kunnat gå på toa.
Stod där i ca 10 minuter och velade fram och tillbaka. Visste inte om jag vågade väga mig eller inte.
Till slut så bestämde jag mig för att skita i det. Tror jag skjuter upp vägningen till på torsdag morgon.
Målet är att jag ska väga 42,5kg på torsdag morgon. Tror ni att jag klarar det?

Ska sköta denna vecka galant! Gå mycket och försöka göra mina övningar varje dag.
Har verkligen slarvat med dom på sista tiden. Men det känns mer motiverande att gå ut och gå i det fina vädret än att sitta hemma i lägenheten och göra massa övningar.

Hoppas att ni har haft en bra helg!
Stay strong <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: