En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Gårdagen

Kategori: Allmänt

Ja, vart ska jag börja.

Dagen gick bra överlag, åt lite och landade på minus.
Efter jobbet gick jag ner och tränade. Körde bara en kvart på crossen men körde 50 minuter på löpbandet och växlade mellan powerwalk och löpning så det kändes bra. Sedan tog jag en promenad hem och gjorde mig iordning och åkte iväg till mamma och pappa.
.
När jag kom dit så visade jag min nya blus som jag beställt från nelly.com tog av mig koftan eftersom den är kortärmad. Både mamma och pappa tyckte den var fin och vi pratade inte mer om det.
.
Sedan tog jag och mamma en promenad till restaurangen, Sangria, för att äta middag. Vi beställde in lite olika smårätter och delade. Vi tog in varsin lax, lite gröna oliver, scampi, grillad getost och sparris. Det var gott och jag blev otroligt mätt! Men åt inte allt som tur var! Åt en scampi, en sparris, halva getosten och all lax som var på ca 60g om jag ska gissa. Det slank även ner varsitt glas sangria. Mamma åt lika lite. Hon har alltid varit liten i maten.
.
Sen börjades det. Eller det började redan innan vi hade fått in maten.
Mamma berättade att pappa hade blivit likblek i ansiktet när han såg mina armar hemma hos dom när jag hade visat blusen. Att han även har sagt till henne att dom borde söka hjälp åt mig, men hon sa även att dom vet att dom inte kan göra så mycket eftersom jag är myndig. Han är tydligen riktigt orolig för mig, mamma med.
Jag övertygrade mamma att allt är lugnt och att dom inte behöver vara oroliga. Men då började hon gråta och sa: du får inte försvinna. Jag vill ha min dotter kvar. Det var så jobbigt att se. Vill inte såra mamma.
Vi började prata vikt, BMI, kost och träning. Men jag tror att jag lyckades lugna henne för hon var glad när vi gick från restaurangen till bion.
.
Dessutom ljög jag och sa att jag vägde 48kg, räknade ut BMI på mobilen och visade att jag inte var underviktig. Sen så trodde hon visserligen inte på mig men hon verkade ändå nöjd.
Jag berättade även för henne att jag alltid mått dåligt över min kropp och att jag nu börjar trivas i den. Då frågade hon varför jag inte kommit till henne tidigare eftersom vi alltid har pratat om allt. Men vad ska man säga egentligen? Mamma jag är tjock, skäms över min kropp och vill inte visa mig i bikini. Berättade i alla fall allt det där för henne igår och alla kommentarer jag har fått höra från vänner de senaste åren. Jag vet att hon älskar mig och bara vill mitt bästa. Men jag var ju faktiskt hos en läkare för några veckor sen och alla värden och prover såg bra ut. Vi pratade i alla fall ut och nu är allt bra igen. Känns väldigt bra, vill inte att hon ska vara ledsen eller orolig. Hon är mitt allt.
.
Vi tog sedan en promenad till sergel och kollade på Dark Shadows av Tim Burton med Johnny Depp. Den var allt jag kunnat hoppas på. Älskar Tim Burtons filmer och han musa Johnny Depp, har dom någonsin misslyckats? The perfect duo! Verkligen sevärd! Skrattade högt flera gånger, och det brukar jag inte göra. Vi tog i alla fall varsin bon aqua till bion. Inget annat. Kände mig väldigt stark igår. Som lyckades stå emot. Jag hade till och med varit förbi Cajsa Warg tidigare och handlat yoyo godis ifall att, men var inte ens sugen.
.
Det bästa av allt var att när jag kom hem på kvällen runt halv 1 tiden så var min mage platt!! Inte svullen, ingenting. Då hade jag ändå ätit tre måltider igår och ganska mycket.
Igår landade jag på ca -395 kcal. Otroligt!
.
Eftersom jag somnade och vaknade med platt mage så tog jag mod till mig och vägde mig.
42,6kg. Samma som igår morse. MEN då har jag inte fått gå på toa än och jag vill lova att det är en hel del som ska ut! Haha. Nej men skämt och sido. Nu ska jag ta en cigg, uppdaterar ikväll igen! <3

Kommentarer

  • Kim säger:

    Har precis börjat läsa din blogg, följer dig på bloglovin nu. :)

    Kram-Kim <3



    Ååå vart kan man köpa såndär yoyo bear förresten??? Vill jättegärna veta!! :)



    2012-05-18 | 01:56:09
    Bloggadress: http://measurement.blogg.se/

Kommentera inlägget här: