En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Gårdagen

Kategori: Mat

Vill börja med att tack för alla snälla och gulliga kommentarer! NI är bäst! <3
Jag ska svara på alla kommentarer under dagen.

Låg och solade till ungefär 15.00 igår. Otroligt skönt men ack så onödigt!
Fick lite färg, vilket alltid är trevligt :)
MEN
åt alldeles för mycket och rörde på mig alldeles för lite. Helt klart. Detta kommer stå mig dyrt.
Dessutom skötte M tvättstugan hela dagen så jag bara låg där som det lilla fettot jag är. Usch.

Dessutom åt jag 3 mål igår. Frukosten som bestod av det vanliga.
Till lucnch blev det: 80g mini keso, 2 msk tonfisk, 10g gurka, 10g paprika, 2 st körsbärstomater och 20g sommarmix sallad. Sen massa starka kryddor på. Ca 109 kcal.

image description
Gårdagens lunch

Lunchen åt jag vid 13.00 och då hade jag fortfarande inte rört på mig ett smack. Bara gått upp till lägenheten för att fylla på vattenflaskan.

Eftersom det var morsdag igår så var jag ju tvungen att göra något för min älskade mamma.
Så jag gjorde mig i ordning och gick in till stan. 7 km. Alltid något.
Jag bjöd henne på RAW, pappa följde med också men han betalade för sin egna mat då han tyckte det skulle bli för dyrt för mig. Ganska skönt faktiskt.

Vi började med varsin drink (SÅ JÄVLA ONÖDIGA KALORIER) och delade på en skål med soyabönor och grillade grönsaker.
Till varmrätt blev det sashimi med lax, tonfisk, bläckfisksallad, ingefära och algsallad. Självklart blev det vatten till det. Mamma och pappa tog varsitt glas vin. Men jag ville inte ha. Inte mer kalorier.
Jag orkade inte all mat så pappa och mamma åt upp det sista av det.
Tror att middagen (utan drinken) landade på ca 350 kcal. helvete!

image description
Drinken, som förövrigt är sjukt god.
(Glömde fota maten.)

Efter middagen tog vi en promenad hem till mamma och pappa för att dricka lite te innan det var dags för mig att bli upphämtad av M.

Magen var svullen, stor och äcklig. Gravid mage. Har fortfarande inte fått gå på toa.
Landade på ca +400 kalorier igår. Ångest.
Är i alla fall glad att jag slapp efterrätt. Berättar vågens dom i nästa inlägg.

Stay strong <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: