En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Dagens

Kategori: Mat

Ska bli bättre på att visa/berätta vad jag äter! Kanske inte så jätte intressant i och för sig men jag älskar att ha kontroll.

Till frukost blev det 60g activa naturell, 40g kvarg, 30g frysta blåbär med kanel och psyllimfrön, 87 kcal. Gott och mättande!

Till lunch åt jag en sallad som jag plockade ihop själv nere i vår matsal här på jobbet, bild nedan. Ca 150 kcal, men åt bara hälften.


5 st mini morötter, 1 stor champinjon, 3 gurkskivor, 1/2 tomat, 2 tsk bönor, 2 msk räkor, 1 tsk fetaost, isbergssallad, två små bitar zucchini och lite groddar. 

Vi får se om jag äter något mer idag. Jag ska gå ner, och det är nu!
Det blev en powerwalk på lunchen, 5km = -200 kcal. Perfekt.
Ligger än så länge på -82 kalorier och ska ju ta min promenad hem sen också samt att jag ska gå och hämta ut två biobiljetter till mig och mamma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: