En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Äntligen, som jag har längtat <3

Kategori: Allmänt

God Morgon!

Dagen som jag längtat så efter är äntligen här. 6 månader har passerat sen sist. Nu är det äntligen den 30 maj och min lillasyster landar på Arlanda om 6 timmar. Att hon har varit borta i Asien i 6 månader är helt ofattbart!
Men nu ska hon komma hem. Det ska bli så kul att träffa henne! Vi står varandra väldigt nära. Jag har verkligen saknat henne något extremt.

Det ända som oroar mig är hur hon ska reagera över min viktnedgång. Har liksom gått ner 14,7kg (!!!) sen hon åkte i november. Inte för att jag tycker att det syns speciellt mycket, men hon kommer antagligen få en liten chock. Jag har köpt en massa presenter åt henne, bara för att. Både i New York, London och här ifrån Sverige. Älskar att skämma bort folk som står nära mig.

Min älskade syster <3


Idag mår jag i alla fall mycket bättre! Eller ah, mycket och mycket. Är fortfarande frusen och snorig men ingen huvudvärk. Så det är skönt det. Men jag tänker inte låta min förkylning förstöra denna dag.
Jag vet ju dessutom varför jag fryser och jag har ju bara mig själv att skylla! För lite mat och för mycket motion. Men det är så jag har valt att leva och jag gillar det!

Dagens frukost bestod av samma som igår fast med lite frysta blåbär & två jordgubbar istället för hallon.
Alltså: 90g Activa naturell, 20g lätt kesella, 1 passionsfrukt, 10g blåbär, 2 jordgubbar, 1g riven kokos med kanel och psyllimfrön. Ca 110 kcal. Mums! Lär nog aldrig tröttna på min frukost.

Vågen går i alla fall nedåt. Tur det! Hade inte gått på toa (nummer 2) imorse när jag vägde mig.
Morgon vikt: 41,3kg BMI: 16,1.
Minus 2 hg sen igår. Känns lite fjuttigt att endast gå ner 2 hg om dagen men bättre det än plus!


Kommentarer

  • Alice säger:

    Gud, jag vet inte vad jag skulle göra utan min syster i hela 6 månader, roligt att hon är tillbaka.

    2012-05-30 | 09:45:52
    Bloggadress: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
  • Mia säger:

    Vad kul med din syster! :) Om du låtsas som att din viktnedgång inte är någon stor grej så kommer hon nog inte reagera lika starkt. Du behöver ju inte säga hur mycket du har gått ner heller. :)



    Din frukost låter sjukt god! MUMS! :)

    2012-05-30 | 09:50:58
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se/
  • J säger:

    Men gud vad din kommentar värmde <3

    Jag är tillbaka nu och nu jäklar ska jag bli smal!

    2012-05-30 | 10:31:52
    Bloggadress: http://tjocktjocktjock.blogg.se/
  • Missa säger:

    Det spelar inte så stor roll. Jag får sommarlov på tisda. så onsdag? eller torsdag? när kan du? <3

    2012-05-30 | 10:58:37
    Bloggadress: http://perfectlythin.webblogg.se/
  • anonym säger:

    Sv: tack!<3

    2012-05-30 | 12:32:54
    Bloggadress: http://harviljamenintekraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här: