En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Allt är skit, lalala

Kategori: Vikt

God morgon kära läsare!

Funderar på om min våg är trasig... Vägde 43,7 kg imorse. Gick på toa (nummer 1), tog en cigg och vägde mig igen. Då visade den 44 jämt. Hur är det möjligt? Haha, åh jag orkar inte. Nått är fel i alla fall.. Flyttade runt den, startade om den men fick samma resultat.

Hetsade inte igår, tack och lov för det! Istället blev det 1 dl lågkalori kräm, ½ dl valio lättmjölk och en knäckemacka. Så ca 95 kcal istället för typ 2000 kcal som en pizza ligger på. Känns bra! Vet inte exakt vad det hamnar på eftersom shapeup fortfarande inte fungerar?!!! Får seriöst panik. Hoppas att det börjar fungera under dagen.

Är det någon som vet när dom kommer få igång shapeup igen?
Antar att jag inte är den enda som har panik över detta. Vågar ju knappt stoppa något i munnen.
Åh denna ångest.

Hur som helst, denna dag ska bli en bra dag. Ska försöka att sluta trycka ned mig själv hela tiden.
Dessutom kommer jag att få mycket motion = bränna kalorier.
Tre promenader á 30 minuter, sedan ska jag rensa och städa vinden och försöka tvinga med mig M eller mamma på en kvällspromenad. Nu ska jag bli smal!

Jag ska inte låta vågen styra mitt humör och min motivation till att gå ner i vikt.
Jag ska dessutom få min mens nästa vecka, och jag kommer ihåg att jag gick upp ca 1,5-2 kg förra månaden. I samband med mensen alltså. Så nu håller vi tummarna! :)

Vad ska ni hitta på för kul idag? <3

Kommentarer

  • Sara säger:

    Jag skulle nog köpa nya batterier till vågen om jag var du :)

    Och ShapeUp fungerar igen nu, woho! :D



    Sv: Okej, men det är ju superbra, grymt jobbat! :)



    Ah, jag ska också ha min mens nästa vecka (haha samma cykel?) och jag vet ju att jag kommer gå upp. Men som sagt är det bara vätskevikt som man går ner efteråt :)



    Ja, det suger.. Vi får helt enkelt bli bättre på att säga ifrån :)

    Kram!

    2012-05-08 | 15:29:09
    Bloggadress: http://wannathinlife.blogg.se/
  • Mi säger:

    tack så mycket:) Jag har haft många perioder exakt som dig då vikten legat på samma och jag känt mig värdelös och hettsat spytt.

    Men nr1 är att hetsa så lite som möjligt och när du gör det försöka att ta det som är nyttigt.

    Och om du spyr, intala dig själv om faktum att det inte hjälper i längden.

    Sen att äta men inte äta för mycket eller för lite och att få i sig kalorierna från nyttiga mat.

    Och äta så veganskt som möjligt, helst inte det tar 72 timmar för kroppen att bryta ner kött.

    Och försöka expirementera fram kcal snåla egna recept på ens favvo mat/godis som man brukar få carvvings på om det inte blir bra är det ändå plus för då tappar man suget på det för de förknippas med misslyckande:p heh funkar för mig ifal. svårt att skriva så här tips till dig när jag inte vet vad du äter och så.



    Du kommer nå dina mål kämpa vidare och ge inte upp:) kram!

    2012-05-08 | 18:28:53
    Bloggadress: http://hitmeonemoretime69.blogspot.com
  • Mi säger:

    oj vad rörigt det blev tycker det e så svårt att skriva bra och så man förstår i kommentarsfält de e så litetet så jag ser inte vad jag skriver eller så är det för att jag ligger på sne i sängen:P hoppas du inte fick hubudverk^^

    2012-05-08 | 18:30:48
    Bloggadress: http://hitmeonemoretime69.blogspot.com
  • J säger:

    Sv:

    Detsamma :)



    Och du väger ju INGENTING. Jag väger typ.. 2 dig :/

    2012-05-08 | 18:40:01
    Bloggadress: http://tjocktjocktjock.blogg.se/

Kommentera inlägget här: