En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-05-29

Kategori: Mat

God Morgon!

Har precis kommit ut från vårat tisdagsmöte som vi har varje tisdag här på jobbet. Supertrist!

Jag har sovit riktigt dåligt inatt. Vet inte varför. Men har vaknat flera gånger och bara legat och stirrat i taket.
Känner mig ganska så seg idag..
Men jag gick ändå upp 05:45 för att slippa stressa, att stressa på morgonen är det värsta jag vet!
Vill ha min lilla stund på balkongen då jag dricker mitt morgonkaffe och tar min morgon cigg innan jag börjar göra mig i ordning. Annars vaknar jag aldrig till liv. Blir som en zombie resten av dagen.

Dagens frukost: 90g Activa naturell, 20g lätt kesella, 1 passionsfrukt, 20g hallon, 1g riven kokos med kanel och psyllimfrön. Ca 109 kcal.
Så just nu ligger jag på -7 kcal. Känns okej. Haha, lite fjuttigt men mer minus ska det bli!


image description
Dagens frukost
Första gången jag testar med passionsfrukt och det blev riktigt gott!

Idag ska jag springa vårruset i Liljanskogen föresten!
Ska bli riktigt kul. Dock så glömde jag mina löparskor, har bara mine Easy Tone så det får bli en powerwalk runt. Vi är 6 tjejer från jobbet som ska springa/gå tillsammans.
Det enda jag oroar mig över är picknicken efteråt. Ska skylla på att M har middagen klar hemma eller nått. För picknickkorgen man får av arrangörerna innehåller bara massa fett och kalorier.. Inte bra!

Har föresten skapat en ny kategori. "Bilder på mig", jag ska gå igenom mina tidigare inlägg och fixa så att alla inlägg med bilder på mig hamnar under den kategorien. Det kan dock ta ett tag ;)

Hoppas ni får en bra dag i solen!
Stay strong <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: