En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-05-25

Kategori: Mat

God Morgon!

Vilken härlig fredag! Det är löning, varmaste dagen i veckan och helg! Underbart. Det kan nog inte bli bättre :) Right?!

Lite ångest imorse dock
. Visste inte vad jag skulle ha på mig med tanke på att det ska bli +23 grader idag. Lär ju bli varmare dessutom. Så har det ju varit resten av veckan. Till slut tog jag mod till mig och satte på mig en klänning. Som är kort där fram och längre baktill. (Lägger upp en outfit bild senare) Usch, blekfeta ben och vader. Hoppas jag inte bryter ihop under dagen. Mina ben är verkligen det äckligaste och fulaste på hela min kropp. Men dom minskar i omkrets sakta men säkert. Alltid något.

På fredagar äter vi alltid frukost/fikar tillsammans här på jobbet innan vi öppnar telefonerna. Så har precis ätit klart. Ganska trevligt att bara sitta ner i en skön soffa och snacka skit i en halvtimme innan det är dags för jobb.
Dagen frukost bestod utav det vanliga: 90g Activa, 30g lätt kvarg från ICA, 80g blåbär & hallon, 20g jordgubbar, 1g riven kokos med kanel och psyllimfrön. Ca 116 kcal. Haha, jag är verkligen besatt av min frukost. Ser typ fram emot att få äta den varje morgon. Det är så gott!


Dagens frukost


Idag ska jag äta lunch själv. Lite trist men ändå skönt. Då kan jag ta en timmes promenad och gå i min egna takt, lyssna på musik och bara njuta av det härliga vädret! Köper nog en sallad till lunch som jag kan äta innan jag går ut och går.
Efter jobbet ska jag in till stan med C och shoppa lite. Måste hitta ett par shorts men alla är förstora! Förstår inte hur det är möjligt?! Jag är inte ens smal..

Vägde mig igen imorse. 41,8kg BMI 16,3.
Då hade jag inte gått på toa igår eller imorse. Så all mat jag åt igår ligger kvar i min mage.
Yay! Tyckte ändå att jag åt ordentligt igår, tre mål det vill säga. Ändå visade vågen -2hg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: