En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-05-24

Kategori: Vikt

God Morgon!
(Det är många frågor i detta inlägg, jag skulle verkligen uppskatta om ni orkade svara på dom)

Har sovit som en stock inatt. Helt slut. För lite mat och för mycket motion tar verkligen på krafterna! Älskart ;)
Jag både frös, hade ont i huvudet och kände mig svimfärdig när jag gick och la mig igår.
Men vet ni vad?! Det var så jävla värt det!
Vägde mig imorse. Vågen visade 42,00 kg, BMI 16,4. Målet är nått. Är jag nöjd? Vette fan alltså.
Magen är jag nöjd med som sagt. Men mina äckliga lår och vader är fortfarande alldeles förstora och feta för att passa min lilla kropp. Ska nog gå ner lite till. Eller vad tycker ni?

Sen undrar jag även hur fan man ska behålla denna underbara vikt nu. Jag menar, man kan ju inte börja äta som vanligt igen. Då blir man ju fet på en vecka, lätt! Och om jag fortsätter som jag har gjort kommer jag gå ner ännu mer, inte för att det skulle göra så mycket med tanke på mina fula äckliga ben. Måste hitta någon slags balans. Hur skulle ni göra?

Hur som helst, är på jobbet i skrivandets stund. Solen skiner utanför fönstret och jag har inte på mig lika mycket kläder som igår. Annars hade jag väl dött på väg till jobbet imorse. Det blev en långkjol och ett linne knytet högt i midjan. Känner mig faktiskt helt okej snygg idag. För en gångs skull. Ska försöka ta en outfit-bild senare och lägga upp här på bloggen. Skulle det vara kul om jag började med outfits-bilder lite då och då?
Jag är en sucker för mode och design.

Dagens frukost bestod av det vanliga: 90g Activa naturell, 20g ICA lätt kvarg, 100g frysta blåbär & hallon, 2 frysta jordgubbar, 1g riven kokos med kanel och psyllimfrön. Ca 112 kcal. Tog lite mindre activa och kvarg än vanligt. Var inte ett dugg hungrig imorse, konstigt nog.

 


Dagens frukost

Nu är det dags för min klockan 09.30 cigg! Haha, det låter jätte töntigt jag vet. Men har vissa tider som jag går ut och röker på jobbet. Eftersom jag sitter på en telefonsupport så kan jag inte gå iväg hur som helst.

Vi hörs sen, stay strong! <3

Kommentarer

  • Fat dreamer säger:

    Du kommer gå upp några kilo av att äta normalt. kanske 1-2kg. Men du ska trappa upp långsamt. Ta lite mer för varje dag, något litet alltså.

    2012-05-24 | 10:16:05
    Bloggadress: http://proanadiary.blogg.se/
  • louise säger:

    fortsätt kämpa, i och med när du kommer börja äta normalt går du upp lite så gå ner extra som du kan gå upp till sen och behålla den vikten du vill ha, bara fortsätta jag tror på dig. och börja ät sakta och säkert så du inte går upp massa iheller, kramar stolt och avis på ditt bmi btw:)

    2012-05-24 | 12:08:24
    Bloggadress: http://wewantskinnybiches.blogg.se/

Kommentera inlägget här: