En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-05-23

Kategori: Mat

God morgon!

Vill börja med att tacka för alla snälla kommentarer angående mina ben :) Det värmer verkligen, även om skenet bedrar lite på bilden. Dom är egentligen mycket fetare..!

Jag har precis kommit till jobbet efter en härlig promenad i solen. Har ångest över att vara här när det är så fint väder ute. Avundar verkligen er som får vara hemma eller i skolan! Skulle göra vad som helst för att få njuta av sommarvärmen. Även om det är varmt när jag kommer hem vid 5-6 på kvällarna så kan man ju inte lika gärna lägga sig och sola. Solen tar ju ändå inte vid den tiden.

Slutar i vanliga fall vid halv 5 idag, men eftersom en kollega är hemma och VABBAR så måste jag hoppa in och jobba till 5. Alltså kommer jag inte vara hemma för ens klockan 6 ikväll. Och jag vill verkligen inte jobba så länge! Vill bara hem till min balkong.

Kollade vädret imorse föresten, det ska bli hela 22+ grader i Stockholm i helgen! Ska verkligen ta vara på det och pressa järnet så att man får lite färg på sin blekfeta kropp.


Nedan kommer en bild på min frukost. Den består av det vanliga: 90g Activa naturell, 30g ICA lätt kvarg, 80g frysta blåbär & hallon, 2 frysta jordgubbar, 1g riven kokos med kanel och psyllimfrön. Ca 117 kcal.



Så just nu ligger jag på +1 kcal. Känns bra. Men den kalorin har jag väl bränt av att stå upp i 30 minuter nu ;)

Juste, kunde inte låta bli att väga mig igår morse.. Vågen visade 42,3kg, BMI 16,5!! Helt otroligt! Trodde jag skulle ha gått upp typ 2 kg under London-resan, men icke! -3hg. Är så glad. Bara 3hg kvar till min målvikt. Hoppas bara att jag är nöjd då?

STAY STRONG <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: