En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-05-15

Kategori: Mat

God Morgon!

Arbetet gick käpprätt åt helvete igår. Jag gav upp. Skickade in, fick sämst kritik och jag gick och la mig vid 21.00.
Jag var så sjukt trött, behövde bara få sova. Men jag får i alla fall ett intyg om att jag har gått på Berghs så det känns väldigt bra! Kanske ökar mina chanser lite att komma in i London. Får hålla tummarna helt enkelt.

Känner att jag kommer djupare och djupare i min ÄS. Får panik när jag äter nått. Kollar min mage i spegeln varje gång jag går in på toaletten, ser hur äckligt svullen den är. Ångesten kommer direkt.
Den var ju så platt och fin när jag vaknade, och så fort jag stoppar i mig äcklig mat så sväller den som en jävla ballong.
Det gör det heller inte bättre av att jag inte har någon matvåg! Jaha, tänker ni. Hur fan vet du då vad du får i dig?
När jag gör mat hemma använder jag decilitermått med mera. Men jag måste ha en våg! Så ska jag börja ta med mig lunch till jobbet också. Jag måste veta exakt. Måste känna att jag har kontrollen över mitt ätande.

Jag åt i alla fall inget mer igår efter lunchen, kändes väldigt bra!
Det blev två glas cola zero och en kopp citron té på kvällen och det blev jag mätt på. Eller jag kände rättare sagt en mättnadskänsla.

Nedan är en bild på min frukost. Som utlovat ska jag försöka fota allt jag äter och lägga upp det på bloggen.


100g Activa naturell, 35g kesella lätt, 40g frysta blåbär & hallon, 1 nypa riven kokos med kanel och psyllimfrön. Ca 117 kcal.

Är ändå ganska glad idag. Jag har den sena lunchen och jag ska äta själv vilket innebär 1 timmes PW och ingen mat! För jag antar att M kommer tvinga i mig mat ikväll. USCH! Kanske kan säga att jag är jätte mätt bara..

Nej nu ska jag ut och röka! Hoppas att allt är bra med er <3
Stay strong!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: