En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-05-09

Kategori: Allmänt

God morgon!

Gud vad veckorna går fort. Panik? Ja! Har fortfarande inte börjat på mitt examensarbete som ska vara klart på måndag och jag har hela veckan planerad. Hoppas jag lyckas klämma in det någon dag så jag blir klar.

Idag ska jag på ett event mellan kl 19.00 - 21.00 med mamma. Funderar på om jag ska gå hem från stan sen? Går hem på ca en timme från mamma och pappa. Så får det nog bli. Måste komma igång med promenaderna igen. Det har inte blivit en enda kvällspromenad (förutom hem från jobbet) den här veckan.

Imorgon så ska jag träna med C. Då blir det en timme på crossen, helt klart!! Sen så jobbar M sent så kommer att hoppa middag imorgon. Skönt ;)

Sen är det äntligen helg! Då kommer M och hämtar upp mig från jobbet på fredag sen drar vi till landet!
Ska tvinga med honom på samma cykeltur som jag och mamma tog förra helgen. (3 mil) Sen självklart massa massa promenader och mycket nyttig mat. Eftersom han vet att jag har lite problem med magen så tvingar han inte i mig något som jag inte vill äta.

Idag funderar jag på att hoppa lunch eller middag. Men kan inte bestämma mig för vilken måltid. Båda blir svåra att missa. Ska äta med mamma i stan innan eventet är det tänkt. Kanske bara kan ta lite sallad till lunch och säga att jag är jätte mätt från det?

Hm, jag kommer nog på nått. Får se om jag är hungrig eller inte. För just nu känns det som om jag ska spricka!
Frukosten bestod av: 100g Activa naturell, 100g färska jordgubbar, 20g frysta hallon, 2msk psyllimfrön och lite kanel. MÄTT! Som tur är landade frukosten bara på 107 kcal allt som allt. Och det förbrände jag på väg till jobbet när jag tog min promenad.

Vägde mig imorse igen i hopp om att jag skulle ha gått ner. Stod still idag igen, 43,7kg BMI 17,1.
Jag är inte nöjd för ens jag har nått 42. Magen är okej, eller snarare överkroppen. Den kan jag leva med.
Men det är mina lår, vader och min rumpa som är de stora problem områderna. Och eftersom det inte går att punktförbränna är det bara att kämpa vidare.

Har bestämmt mig för att inte väga mig för ens jag får min mens. Vilket borde vara nästa vecka runt tisdag eller onsdag. Då borde även vätskevikten ha försvunnit. Så då håller jag tummarna för att ser 2an.

Hoppas att ni får en trevlig dag! Stay strong och kämpa vidare!
I know i will ;)

Kommentarer

  • Mi säger:

    sv: Ojoj haha du äter mycket mindre än mig! skulle vara överlycklig om jag klarade att äta så lite! Och tycker din mat plan verkar bra om du orkar rull på så lite mat^^ Men försök att kanske äta något litet typ några bitar frukt och några nötter när du skippar ett mål så att mat systemet i kroppens håller igång. Och kanske testa att variera lite mer från dag till dag så att du får i dig flera näringsämnen och så. Men viktigast är ju att du äter sånt som känns bra för dig.

    Åh vad bra att du gillade det:)! kram<3

    2012-05-09 | 13:06:48
    Bloggadress: http://hitmeonemoretime69.blogspot.com
  • Sara säger:

    Du är så duktig, tro inget annat! :)



    Sv: Ja, det kan ju vara en bra idé! :) Dock är jag för beroende, trots att jag vet att jag kommer att gå upp under nästa vecka, haha! Satsar på att gå ner så mycket som möjligt innan mensen så att man har nån chans!

    2012-05-09 | 19:45:35
    Bloggadress: http://wannathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här: