En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-04-02

Kategori: Allmänt

Usel, jag så jävla dålig. Ingen självkontroll för fem öre.
Varför är jag så svag? Varför är jag duktig en dag och sedan sumpar jag allt dagen efter?

Dagen började ju som sagt hyfsat bra, med en nyttig frukost. MEN ingen promenad eller lunchpromenad.
Mötte upp M innan jag skulle till jobbet efter studiebesöket. Blev en lunch på en fiskrestaurang.
Helvete säger jag bara!
Jag tog en fisksoppa så jag skulle undvika bröd, ris, potatis, pasta m.m..
Men såklart så bjöds det på surdegsbröd till lunchen så det slank ned två skivor bröd och så åt jag dessutom HELA soppan. Med aioli. Känner mig äckligt tjock. Vill inte ens tänka på vad lunchen hamnade på kalorimässigt.

Det blir två duclo samt laktulos när jag kommer hem, ingen middag och en promenad på minst 1 mil.
Sen ska jag även försöka ta mig i kragen och göra lite övningar.

Hur går det för er föresten?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: