En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Varför är jag så jävla svag?!!

Kategori: Mat

Usch och fy. Mår så illa. Jag är äcklig. Svag. Har ingen kontroll alls. Nu får det vara nog! Nu ska jag åter ta kontrollen. Den här helgen är bortom räddning för länge sen ändå.

Vill inte ens veta vad jag landar på idag. Men minst 1000 kcal. Mår dåligt bara av att se siffrorna.. 1000. Tusen kalorier. Mer. Garanterat.

Först åt jag ju som sagt scones men dom kalorierna gick jag ju bort direkt. Så hamnade på typ +/- 0. Sen vart det fika med mamma hos mig, mums mums. 80 kcal.

Middagen är nog värst idag. Var inte ens hungrig. Men ändå åt jag som en jävla häst och då överdriver jag inte. Men alla sa att jag hade blivit så smal så ville inte att folk skulle börja undra. Överdrev nog en aningen. Till förrätt blev det chèvre ost med honung i ugn och kantareller till. Åt upp allt i ett nafs. Älskar mammas och pappas mat.
Huvudrätten bestod av en gryta. Fläskfilé, sås m.m. + ris och sallad. Tog inte så mycket ris blev mest gryta och sallad men ändå! Grädde! Inte okej.
Sedan var det efterrätt.. Frozen cheesecake och kladdkaka med hallon. Blev en bit av varje.

Nu känner jag mig spy-färdig! Tur att det inte blir någon middag för mig imorgon. Så blir det minst 1-2 timmars promenad på det. Ny vecka, nya tag.
God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: