En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Spakväll

Kategori: Allmänt

Godmorgon!

Fan vad jag är bra. Blir bara bättre och bättre på att hålla mina planeringar.
Gick hem direkt efter jobbet, diskade och fixade lite hemma. Sedan packade jag ihop min väska och gick till simhallen.

Började med att sola i 20 minuter, sedan simmade jag i 40 och bastade i 15. Jag smörjde in mig och rengjorde ansiktet. Skrubbade mig. Det var så otroligt skönt. Lite egen tid för en gångs skull. När jag kom hem så satte jag på mig myskläder och tog en skål med lätt yoghurt och frysta bär samt en kopp grönt te.

Jag satte på filmen Due Date och började skriva på mitt CV & personliga brev. Det blev as bra! Så nu har jag sökt en tjänst här på min avdelning. Är ju bara tillsvidare, och mitt kontrakt sträcker sig bara till sista augusti. Så håll tummarna att jag får jobbet.

Känner att jag hade en väldigt produktiv dag igår. Stolt!
Juste, jag gjorde även några övningar innan jag gick och la mig. Inte mycket dock, men det är ändå något. Var ju dessutom och simmade.
Det blev 30 sit-ups, 15 rygglyft & 15 armhävningar. Sedan så stretchade jag också. Länge. Jag är så otroligt stel i kroppen. Vet inte riktigt vad det beror på men det var skönt att få strecka ut sig lite.

Går dagen hamnade hur som helst på -75 kcal. Känns helt okej. Även om jag hade velat att det hade varit en lite bättre siffra.



Idag kommer bli en bra dag, hoppas jag i alla fall!

Jobbar ju bara till 16.00 idag. Otroligt skönt. Längtar så efter helgen.
Då kommer M och hämtar mig på jobbet, han ska köra mig till en kompis som bor i Åkersberga.
Vi ska ha lite tjejkväll, grilla och dricka vin. Har lite ångest redan nu, är rädd vad intaget kommer att hamna på idag.

Kanske kan övertala henne att köra lite Wii eller liknande. Så jag bränner lite kalorier. Det lär även bli en promenad när jag kommer dit för hon har hund.

Ska även sova där! Mysigt. Det tar ju nästan två timmar att åka komunalt hem därifrån. Så det är lika bra att stanna över natten. Lär ju bli en morgon promenad också! ;)

Lär inte bli så mycket mer uppdatering än det här idag. Kommer slänga in en planering senare.
Även för helgen om jag orkar, annars planerar jag det imorgon. Måste ju kompensera för allt som kommer att ätas idag.
Har med mig dulco till jobbet, ska ta en innan jag går och lägger mig. Det lär bli perfekt tidsmässigt.
M ska nämligen hämta mig runt 11-12 på lördagen.

Hoppas att ni får en bra start på helgen. Stay strong! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: