En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Söndag

Kategori: Vikt

Vaknade halv 8 imorse och kunde verkligen inte somna om. Jag och min mage är ovänner för tillfället, tog två dulco igår vid 5 tiden men har fortfarande inte fått gå på toa. Fattar inte vad problemet är?


Jag och M gick och simmade och solade i simhallen vid halv 10. Super skönt! Lite jobbigt att visa min kropp för främlingar men det gick bra. Vi simmade i en timme och solade en halvtimme. Sedan var det frukostdags.
Det blev en grapefrukt, ett kokt ägg och en halv portion havregrynsgröt. Frukosten landade på 150 kcal.
Vi ville ju ut och njuta av solen idag med så det blev en promenad på 5 km och en fika vid vattnet. Tog en kopp te samt en skumraket. Det som var mest kalorisnålt ;) Fikat landade på 135 kcal. Så än så länge ligger jag på -222 kcal. Känns väldigt bra. Ska hem till M's föräldrar ikväll och äta tacos. Ska inte ta något bröd, bara grönsaker och lite lite köttfärs. Så lär ju hamna på minus idag. Ska även föreslå att vi ska ta en promenad med hunden när vi är där. Sen även göra lite sit ups, push ups, utfall m.m ikväll.


Är så taggad på att bli smal nu när våren är här.
För vem vill se ut som ett fläskberg när sommaren knackar på dörren? Inte jag i alla fall. I år ska jag vara den smala.


M sa dessutom idag när vi var i simhallen att han tyckte att jag har mycket finare mage nu än vad jag hade innan. Då blev jag glad. Men han sa att han inte ville att mina bröst ska försvinna mer. Har typ inga kvar :P Får väl bli en bröstförstoring senare..
Nej nu ska jag vara lite social. Uppdaterar senare ikväll vad dagen slutade på. Vill se minus på vågen imorgon. Helst skulle jag vilja ha en lägre kvällsvikt idag, än vad jag hade som morgonvikt. Då vet man att det ger resultat!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: