En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Akuten

Kategori: Allmänt

Aj aj aj. Har varit på akuten hela eftermiddagen. Kom hem vid 19.00. Visade sig att smärtorna kommer från livmodern. Läkarna tror att det kan ha varit en cysta som spruckit och att det har samlats vätska i buken.. Har fått morfin tabletter och starka voltaren. Om det inte gått över imorgon så måste jag åka in till akuten igen och måste kanske opereras. Det gör fortfarande ont så har lite ångest över imorgon. Vill bara att det ska gå över! Vill inte opereras. Och jag vill kunna träna, får panik av att knappt kunna gå :(

Hur som helst, matmässigt så har dagen gått helt okej ändå. Åt lite råggröt med kanel och äppelmos till frukost. Sedan blev det en mandarin och ett päron underdagen. Sen soppa och glass till middag.

Jag vet att jag inte skulle äta något onyttigt denna vecka men med tanke på hur ont jag har haft så kände jag att jag behövde lite glass. Är ju så gott när man mår dåligt.

Ligger på 437 kcal in. Känns bra med tanke på att jag inte har motionerat något idag. Vägde mig innan middagen och då vägde jag 48,3 kg, hoppas verkligen jag får se 7an denna vecka.
Hade ju hoppats på att få se den redan i måndags, men man kan ju inte få allt. Får kämpa vidare helt enkelt!

Eftersom jag är sjukskriven imorgon och knappt känner mig hungrig på grund av magen så ska jag inte äta så mycket.

Lägger upp en planering för imorgon om ett tag. Ber om ursäkt för långt inlägg, tack till er som orkade läsa <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: