En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-03-26

Kategori: Allmänt

God morgon!

Och ursäkta för dålig uppdatering under helgen.
Så nu får ni en kort resumé utav helgen.

Jag har inte gjort så mycket. Har haft väldigt mycket egentid. Otroligt skönt. Har kännt mig lycklig. Glad. Till freds med mig själv. Det var länge sen jag kände så.

Fredagen:
Tog jag det lugnt med pojken min. Grillade hemmagjorda hamburgare på balkongen och drack light öl. Jag åt dock bara en halv hamburagre utan bröd och bara sallad, men gud så gott det blev! Senare på kvällen kollade vi på Crazy, Stupid, Love och åt glass med färska jordgubbar <3 Gott! och fräscht.

Lördagen:
Gick upp tio i 7! haha, helt sjukt. Men har varit så pigg på sista tiden. Tog en PW på 6 kilometer. Var hemma strax efter 8, skulle ju skypa med min syster halv 9. Vi satt och snackade i ca 1 timme sen var hon tvungen att sluta. Trist! Har ju inte träffat henne på mer än 4 månader.
Jag sorterade tvätten och mötte upp E på stan för en fika, jag tog en stor kopp kaffe. Jag kom hem med en ny prydnadskudde till sängen. Blev väldigt fint, det var 20% i hela butiken så kunde inte låta bli. Det fanns bara två kvar. Jag gick hem och storstädade, kände att det var dags. Vill att det ska vara ren och fräscht när vi kommer hem från NY. Satt även på balkongen en stund i det fina vädret. Sedan var det dax att hoppa in i duschen för att göra mig i ordning att åka in till stan och äta middag med finaste E.
Det blev sushi, vin och drinkar. Gott och jag kände att jag kunde unna mig det. Dessutom var det allt jag åt under hela dagen.

Söndagen:
Tog en sovmorgon för en gångs skull. Vaknade vid halv 10. Eller ah egentligen halv 9 om man ska tänka på vintertiden..
Åt en macka och drack lite te med M innan han stack till jobbet vid 11. Sedan stack jag ner till stan igen och köpte den sista kudden, ett mateus fat samt två ljuslyktor. Det blev så fint så fint! Var orolig att M skulle tycka att jag shoppat för mycket, men han gillade det skarpt. Perfekt!
Drog sedan ut på en PW igen (6km). Skönt! Eftersom det var så otroligt härligt väder igår så låg jag på balkongen och solade i ca 4 timmar! Nu är jag sjukt brun, haha. I love it!
Men var ju tvungen att jämna ut det då jag bara solade ansiktet, så gick ner till solariet och solade restan av kroppen i 20 minuter.
Överraskade även M med våfflor igår vid halv 11 när han kom hem från jobbet. Det var ju våffeldagen!
Hade dessutom inte ätit något annat än mackan på morgonen, så det kändes okej. Hade lite ångest, men det gick bra ändå.



Kunde inte varit lyckligare imorse när jag vaknade, vågen visade 45,7 kg. (Hade inte gått på toa innan och jag åt 3 våfflor innan jag gick och la mig). Antar att siffran kommer vara lägre ikväll.
Ska ju på min kvällskurs och då blir det ingen middag! :D

Ska lägga upp en planering lite senare.
Hoppas eran helg har varit lika bra som min! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: