En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-03-23

Kategori: Allmänt

God morgon!

Helgen är äntligen här och solen skiner. Vad kunde vara bättre?
Är faktiskt ganska glad att M jobbar hela helgen. Ska ägna mig åt att träna, städa och mysa på balkongen.
Ha lite egen tid för en gångs skull. Härligt!

Just nu är jag på jobbet och har precis ätit lite frukost. Är super mätt! Fattar inte varför jag äter så mycket när jag typ inte ens är hungrig? Ska inte äta någon lunch idag i alla fall, blir nog bara ett äpple. Gott och fräscht!

Vill egentligen vara ledig idag och bara vara ute i det härliga vårvädret, men nej. Istället så sitter man instängd på ett kontor hela dagen. Tack och lov för lunch! Då blir det en promenad på en timme. Vill utnyttja solen så mycket som möjligt.




Trots gårdagens missöden med Ben&Jerry galss och pasta med spenat-gräddsås så visade vågen +/-0 i morse. Alltsås 46,1 kg, BMI 18. Känns faktiskt väldigt bra. Hade en sådan ångest igår, var rädd att jag skulle ha gått upp typ ett kilo från igår.
Dessutom så har jag ju inte ätit pasta, ris eller potatis på över 2 månader. Min mage var inte så glad på mig kan jag ju säga. Stor som en ballong blev den. Dessutom tog jag två gånger, fast jag var mätt efter första! Idiot.

Jag gjorde några övningar sen efter middagen, ville bara få bort allt det äckliga jag stoppat i min kropp. Ångesten gick över lite iaf. Men jag vaknade två gånger i natt, sov lite oroligt.

Jag var aldrig på gymmet igår heller, det blev en långpromenad istället på 6 km (okej, kanske inte så jätte lång). Men bättre det än ingenting. Gick ju dessutom en morgonpromenad med hunden igår samt mina tre obligatoriska promenader som jag går varje dag.

Vi hörs sen, nu måste jag jobba lite <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här: