En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

12-03-05

Kategori: Allmänt

Godmorgon! Nu är det en ny vecka och nya tag! Ska inte äta en enda sötsak denna vecka.

Vågen visade prick 48 kg imorse. Så hoppas, HOPPAS verkligen att den visar 47,X imorgon. Jag är så taggad. Då har jag bara 2 kilo kvar till drömvikten.

Dagen igår slutade ialla fall bra. Jag höll det jag hade lovad mig själv. Åt inget tacobröd, utan bara sallad och så lite köttfärs. Typ två matskedar? Så det kändes riktigt bra. Efter middagen så bjöds det på bullar, jag gav min till M. Känner mig stark. Jag har kontroll. Vi gick en sväng med hunden, 1,2 km. Inte mycket men alltid något.

När vi kom hem körde jag tre olika set med övningar. Jag började med ben. Utfall 20x3, Benlyft 12x3 (sånna när man ligger på sidan och lyfter ett ben i taget) & Rumplyft, 12x3 (när man ligger på rygg och lyfter upp rumpan och höfterna). Efter det var det dags för armar och rygg. Körde rygglyft 12x3, push ups 12x3 & Armböj 12x3 (när man är högre upp med armarna och häver sig ner?). Haha, vilka konstiga förklaringar. Vet inte vad övningarna heter..
Och så sist men inte minst magen!! Sit ups 15x3 (raka), Sit ups 16x3 (åt sidan) & Russian twists 20x3.
Kände mig väldigt duktigt.

Men är lite besviken på att vågen inte visade mindre än vad den gjorde. Har gått så otroligt mycket i helgen, simmat & tränat. Får väl vara nöjd att den inte går upp iaf.



Dagens planering känns lite hektisk men det är bara skönt. Inga luckor för hets eller liknande!

Är på jobbet nu fram till klockan halv fem, sedan blir det en promenad hem. Därefter ska jag direkt ta tunnelbanan in till stan. Det är ju måndag idag vilket innebär Berghs fram till halv nio ikväll. Perfekt! Ingen middag. Kan inte bli bättre.


Dagen IN & UT

Frukost: Havrregrynsgröt, 216 kcal
Lunch: Varma koppen, 100 kcal
Middag: Har skurit upp lite melon som jag ska äta innan jag åker in till stan, 0 kcal (negativa kalorier)

Totalt in: 316 kacl


Blir ju inte så mycket träning för min del idag. Men kommer att gå 3 promenader á 30 minuter, -116 kcal / st
Sedan blir det nog även lite övningar hemma ikväll. Samma som igår.
Måste hamna på minus idag.

Kommentarer

  • J säger:

    Aw, jag hade gärna träffat dig också!

    Jag är så avis att du snart når din målvikt.

    Tänk att väga så lite lisom! Typ.. 25-30 KILO mindre än mig :( Valross jag är!



    KÄMPA PÅ!

    KRAM

    2012-03-05 | 08:49:14
    Bloggadress: http://tjocktjocktjock.blogg.se/

Kommentera inlägget här: