En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Trött & Frusen

Kategori: Mat

Hej, hej, hallå dagboken!
Har precis ätit lite middag och inväntar nu min kära pojkvän M.
Tror att han slutar jobbet ungefär nu, han komma hit på en gång för att umgås lite. Utan stress.
Jag är så sjukt frusen, trött och mätt. Äckligt mätt.

Men hoppas att det lägger sig innan jag ska gå och lägga mig. Hatar att känna mig svullen när man ska sova.
Ska fråga M om vi ska ta en promenad längs vattnet när han har ätit lite.
I solnedgången, bara han och jag. Inga mobiltelefoner.
Är dessutom sjukt besviken på mig själv. Det blev ingen promenad hem från fiket, A insisterade att hon skulle skjutsa mig på cykeln. Så jag hoppas verkligen att M kan tänka sig en promenad runt kungsholmen.
Nu kommer en liten bildbomb från dagens måltider.

Dagens frukost: 70g Activa, 1,5 msk ica lätt kesella, 6g risenta müsli, 50g frysta hallon med kanel, kardemumma och psyllimfrön. Ca 108 kcal.
image description
Dagens frukost


Dagens lunch: 90g pestobakad aubergine i ugn, 20g mini keso & min hemmagjorda linssås. Ca 168 kcal.

image description
Dagens lunch


Dagens middag: 30g sparris, 19g sockerärtor, 50g varmrökt lax, 15g färskpotatis och 1 msk hemmagjord vitvinssås. Ca 125 kcal.

image description
Dagens middag


Totalt intag under dagen: 400 kcal
Totalt ut: Promenad 3 km & förhoppningsvis en promenad till.

Är det jätte tråkigt och ointressant när jag lägger in sånna här inlägg framåt kvällen?
Vill ni att jag slutar upp med det helt, eller är det okej? Ni dör inte av tristess hoppas jag :)
Är det något som ni vill att jag ska förbättra, ändra på i bloggen?
Nu ska jag dricka upp mitt té och hoppas på att jag får upp värmen någorlunda!
Hoppas ni har haft en skön och härlig sommardag! <3

Kommentarer

  • Z säger:

    Nej, fortsätt med det <3 Det ger inspiration och är rätt intressant att läsa.

    2012-06-11 | 21:07:22
  • louise säger:

    Du har varit jätteduktig, jag misslyckades...

    men hoppas du fick ett bra provsvar<3

    Saknar att känna sig tom och smal

    2012-06-11 | 21:52:34
    Bloggadress: http://wewantskinnybitches.blogg.se/
  • Nomyy säger:

    Jag gillar mattipsen, sluta inte! :)

    2012-06-11 | 22:11:17
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: