En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Sista dagen i frihet

Kategori: Allmänt

God kväll!
 
Sitter här i min ensamhet som vanligt. Bloggar om mitt ointressanta liv. Gud vad jag är patetisk.
Som om någon orkar läsa mitt babbel dag ut, och dag in? Ordbajs.
 
Aja, det är min blogg och det är här jag ventilerar mig, skriver om mina känslor. Visar mig sårbar, öppnar mig för värden. Bjuder in. Välkomna!
 
Idag har varit den sista dagen i mitt liv. Ett liv i frihet. Friheten att kunna styra och kontrollera min mat. Min vikt. Mina mål. Allt tas ifrån mig imorgon. Imorgon raseras allt. Jag blir övergiven ute på landet. Tomt. Ensamt.
 
Idag har i alla fall varit en hyfsat bra dag. Har bara gråtit 4 gånger än så länge, men jag känner på mig att ångesten och paniken kommer komma smygandes inpå mig frammåt natten. Då jag borde få sova. Men Ana låter mig inte. Låter mig inte få sova. Vila. Det enda jag tänker på är kalorier, vad jag ska äta nästa dag. Hur jag ska klara detta helvete. Hur jag ska kunna lura dom att jag är frisk. Dessa tankar håller mig vaken varje natt.
Tur att jag har mina ciggaretter, dom hjälper ett tag i alla fall. 
 
Väskan står packad i hallen. Allt är klart inför imorgon. Vi åker redan vid halv 10 imorgon bitti. Så jag borde väl försöka sova snart. Men vill inte att det ska bli nästa dag. Är det någon som har en tidsmaskin att låna ut?
 
Förlåt igen för all negativ energi jag sprider. Men just nu känns det som om den enda vän jag har är Ana. Hon har ju funnits här så länge nu och stöttat mig genom allt. Hjälpt mig att nå mitt mål. Är rädd att hon kommer lämna mig där inne. Att hon inte vill vara kvar. Övergiven igen. Det får bara inte hända.
 
I matväg så har dagen i alla fall gått otroligt bra. Så jag kan vara stolt och glad över något.
Totalt intag landar på: 372 kalorier.
Jag har gått två kortare promenader dessutom. Sen har jag nästan inte varit i lägenheten på hela dagen. Så skönt att få vara ute, ute min sista dag i frihet. På 12 veckor då.
 
 
Frukosten: 60g Activa naturell, 40g ICA lätt kvarg, 50g frysta hallon med kanel och psyllimfrön. 83 kcal.
Dagens frukost.
 
 
Luchen: 1 portion mannagrynsgröt med 1 msk önos lågkalori äppelmos, kanel och psyllimfrön. 142 kcal.
Dagens lunch
 
 
Middagen: 85g tonfisk, 60g sjögrässallad, 40g bläckfisksallad och 1 tsk teriaki sås. Ca 147 kcal.
(åt hälften av tonfisken ungefär).
Dagens middag
 
Fick ett blombud i eftermiddags föresten! Av kollegorna på jobbet, så snälla. Omtänkssamma. Tack!
På kortet stod det: "Vi tänker på dig! Kramar från oss alla".
 
 
Nu ska jag försöka sova, god natt så hörs vi imorgon!
<3
 
 

Kommentarer

  • Nomyy säger:

    Åhh, den där bläckfisksalladen är typ det godaste som finns. Måste nog också köpa idag..

    Svar: Haha visst är den! Dör lite varje gång jag tar en tugga ;) Dom serverar den även på RAW på rörstrandsgatan, restaurangen alltså :) Kramar
    Linnea

    2012-06-20 | 12:37:28
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/
  • Linnea säger:

    Hoppas verkligen att du kan få det någorlunda bra på det stället du ska vara på även om det inte är där du önskat att vara!<3

    Svar: Alla patienter är super trevliga och snälla, men jag drar mig undan för att jag är så deprimerad här inne. Har fått en fin kontakt med 2-3 tjejer men annars så suger det! :( Funderar på att avbryta behandlingen.. Kramar <3
    Linnea

    2012-06-21 | 22:54:29
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: Jobbigt att du drar dig undan så mycket!:/
    Men det är ju bra att du gillar din omgivning annars hade det varit ännu jobbigare!;/ varför funderar du på att avbryta behandlingen? Kramar!<3

    Svar: Sv: Jo, jag vet.. Men är så deprimerad och orkar typ inte umgås med någon.. Gråter ändå bara hela tiden :/Anledningen till att jag vill avbryta är för att jag får panik vid varje måltid och jag vill verkligen verkligen INTE gå upp i vikt :( därför gråter jag hela tiden.. Åh jag vet inte vad jag ska göra. Om jag avbryter finns risken för tvångs inläggning på psyk! vad skulle du ha gjort? Kramar <3
    Linnea

    2012-06-23 | 13:40:35
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: förstår att det är jobbigt men jag skulle inte avbryta det. Men jag är tyvärr en sån person som inte vågar säga emot vården eller någon vuxen. Frågan är ju om det är bättre att vara på se stället du är nu eller om det är bättre på psyk? Hoppas det löser sig, massa kramar från mig!:)

    Svar: Sv: förlåt för sent svar. Men har inte haft så mycket tid att sitta vid datorn inne på sjukhuset.
    Jag gav det en chans, det gjorde jag verkligen.. Men jag klarade inte av det mer så jag skrev ut mig själv idag. Och jag kan inte vara lyckligare! Hoppas bara jag kan hålla denna vikt och hälsa så jag slipper åka tillbaka! :)

    Stora kramar <3
    Linnea

    2012-06-26 | 16:10:38
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: Ja, mitt svar var ju inte heller det snabbaste.
    Okej, skönt att du mår "bra" och om du gav det en chans och de int funkade så kan du inte göra mer! Kram!

    Svar: Haha okej! :) Får börja blogga från datorn helt enkelt! Lite jobbigt med bilder och så bara men det löser sig :)Ja, jag har fått upp pulsen och den är stadig. Sen ska jag verkligen att försöka att äta regelbundet och bra mat. :)

    Kram
    Linnea

    2012-07-02 | 17:43:09
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: Ja! Du, har du kik?:)

    Svar: Nej, tror inte det. Vad är kik?
    Linnea

    2012-07-02 | 17:57:08
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: En app på telefonen som man kan skicka sms till varandra utan att ge ut mobilnummer. ladda hem den?:)<3

    Svar: Jaha! Vad smart :) Absolut, jag gör det på en gång! Vad hette appen nu igen? :P Kram <3
    Linnea

    2012-07-02 | 18:12:33
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: Kik

    Svar: Okej! :) har laddat ner appen nu :) kram
    Linnea

    2012-07-04 | 00:56:24
    Bloggadress: http://Www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: Okej! Skriv till linnea38!:)

    Svar: okej! :)
    Linnea

    2012-07-05 | 16:18:33
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se

Kommentera inlägget här: