En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Nervös

Kategori: Mat

Hej!

Ligger i sängen och har precis ätit middag. Har en sådan sjuk ångest. Har gråtit 3 gånger idag.
Är så trött på det här, vill bara att det ska få ett slut. På ett eller annat sätt.
Imorgon klockan 10.00 har jag mitt bedömningsmöte på Capio Anorexi center. Känns sådär. Går omkring med en klump i magen hela tiden. Kan liksom inte tänka på något annat. Inte så konstigt i och försig.
Är rädd. Riktigt rädd.

Mamma ändå varit hyfsat snäll hela veckan. Inte tvingat i mig fler än tre mål om dagen.
Inte tjatat om jag ätit för lite. Men efter imorgon är jag rädd att allt kommer förändras.
Att jag kommer få ett matschema, ta flera näringsdrycker om dagen eller värst av allt. Bli inlagd.
Jag vägrar. Är ju tjugotvå år som jag kan ju avbryta behandlingen, men det skulle göra mamma förkrossad. Och jag klarar inte av att se henne ledsen hela tiden.
-
Hennes mamma låg på sjukhus från hon var 15 år fram tills hon fick mig. Med sladdar, dropp och helt okontaktbar. Hon vill inte att det ska bli samma sak med mig. Hon vill inte se sin dotter på sjukhus, bli tvångsmatad med dropp och så vidare. Hon vill att jag ska bli "frisk". Men det är det hon inte förstår. Jag ÄR frisk. Äter gärna tre mål om dagen, bara jag själv får bestämma vad.
-
Hon ska i alla fall följa med mig imorgon, vilket känns väldigt bra. Hon är min bästa vän. Även om vi har haft det väldigt jobbigt på sista tiden. Bråkat mycket. Skrikit, gråtit om vart annat.
-
Jag har i alla fall lyckats hoppa lunchen idag. Vilket är skönt. Har inte kännt mig hungrig. Dessutom har jag varit ute i ca 5 timmar och gått omkring i butiker, kortare promenader och fikat med en god vän.
Så jag hoppas att jag har brännt en hel del kalorier.
-
Har haft en riktigt bra dag med andra ord. Lyckades även sova två timmar när jag kom hem i eftermiddags.
Tror att det var väldigt behövligt! Men ska nog gå och lägga mig igen om någon timme eller så.
Jag lär inte få så mycket sömn inatt. För många tankar snurrar i huvudet på mig.

Nu kommer dagens matintag

image description
Dagens frukost

Frukosten: 1 msk kesella lätt, 70g Activa naturell, 50g mini keso, 100g frysta hallon med kanel och psyllimfrön.
Ca 133 kcal.


image description
Dagens middag

Middagen: Hemmagjord thaifisk-soppa. 136 kcal.
Ska göra ett inlägg med receptet också. Det är faktiskt rikitigt gott och självklart kalorisnålt! ;)

Totalt in: 269 kalorier
Totalt ut: Ca 4 timmars lugn promenad

Kommentarer

  • Ami säger:

    Du vet säkert detta men jag säger det i alla fall. När jag var 20 så fick jag tvångsvård för att min Ätstörning gick så långt att jag vägrade äta och dricka.

    Bara för att du har någorlunda kontroll just nu så betyder inte det att det inte kan förvärras så att du helt tappar kontrollen. Jag tycker att det är bra att du försöker ta tag i ditt ätande nu oavsett om det är en ätstörning eller inte så är det väl ett problem? Bara för att du är 22 år så säger det inte att de inte kan skriva vårdintyg så att du får tvångsvård. Om de anser att du har såpass liten kontroll och om det skulle spåra ur och bli allvarligt så finns alltid risken. Så det är ju en "morot" till att kämpa och bli bättre för jag lovar dig.. Ångesten när man vet att sondslangen ska ner genom näsan. Paniken när de trycker ner en.. Oavsett vad man säger eller gör så har man inget val. Oavsett hur många gånger man sliter upp sonden.. De trycker tillbaka den.. Och paniken man har när de smutsar ner ens inre med sondnäring. Vikten som ökar och att ha extravak.. Att någon sitter med en antingen några timmar efter alla "måltider" eller dygnet runt.. Det är fruktansvärt! Så gör allt vad du kan för att inte hamna där!

    Kramar!

    2012-06-12 | 20:26:00
    Bloggadress: http://deardagbok.devote.se
  • Linnea säger:

    Hoppas att det går bra imorgon och om inte så finns jag alltid vid din sida!<3

    2012-06-12 | 23:33:27
    Bloggadress: http://harviljamenintekraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här: