En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Igår ikväll

Kategori: Allmänt

När M släppte av mig hos mina föräldrar igår mådde jag så otroligt dåligt. Vimmelkantig, yr och mådde illa. Tog mig upp till lägenheten i hopp om att mamma skulle vara hemma. Ville bara bli omhållen. Men lägenheten var tom.

Klockan var runt halv 8 på kvällen. Jag tog mig in i badrummet, tog bort sminket och bytte om till pyjamas. Tog stöd av väggarna på väg in i sovrummet och la mig i sängen. Hela jag skakade, frös och hade ont i hjärtat. Satte mobilen på flight-mode så att ingen skulle störa. Ville bara sova. Kollade på klockan och den var strax efter 9 nu. Hade jag legat vaken så länge? Eller hade jag tuppat av ett tag?

Jag hade fortfarande ont i hjärtat. Tog min puls. 45 slag/minut. Inte konstigt att jag mådde dåligt. Ringde mamma och grät. Hon frågade varför jag inte hade ringt. Tydligen så skulle jag ringa när vi var påväg hem från mottagningen, så hon var hemma när jag kom. Jag hade missuppfattat.

Hon kom i alla fall vid halv 10. Jag berättade om pulsen (brukar i vanliga fall ligga på 85 slag/min). Hon tvingade i mig en näringsdryck. Usch! Hatar dom verkligen. Men redan efter halva hade min puls gått upp till 68 slag/min så jag antar att jag behövde lite näring.
Hade ångest resten av kvällen/natten. Kunde inte sova. Bara grät, ville bli tröstad och skrek, ville vara ifred om vart annat. Har typ sovit 3 timmar inatt.

Just nu ligger jag i sängen och har en sådan sjuk huvudvärk och lite ont i hjärtat. Vet inte om det beror på för lite sömn flera nätter i rad eller om det verkligen är som dom säger. Att jag är sjuk. Men det tänker jag inte tala om för mamma! Då blir det näringsdryck och den klarar jag bara inte av!
Ska dessutom äta frukost om 30 minuter så kommer nog må lite bättre efter det.

Mitt liv är verkligen upp och ner just nu. Så jag ber om ursäkt för deppiga inlägg och sena svar på kommentarer. Idag ska jag bara vara hemma och ta det lugnt. Så ska försöka svara då :) <3

Kommer även upp lite matbilder som vanligt ;)
här kommer en bild på den otroligt äckliga näringsdrycken igen. Var glada att ni slipper dom!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Massa styrkekramar! <3



    Sv: Ingen fara, du svarar när du orkar :)

    Jo, det är skönt att fasta och önskar jag kunde göra det oftare men det går inte :/ Tror dock inte att det är så bra för dig att fasta, speciellt när du mår så dåligt och puls på 45, blir ju orolig! :/ <3

    2012-06-06 | 10:10:22
    Bloggadress: http://wannathinlife.blogg.se/
  • mybetterself säger:

    Du måste ta hand om dig och hjärtat <3

    2012-06-06 | 11:46:16
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se/
  • anonym säger:

    Åh, det låter som om du fick det riktigt jobbigt!:( Sköt om dig fina du!<3

    2012-06-06 | 16:25:03
    Bloggadress: http://harviljamenintekraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här: