En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Green tea with citrus

Kategori: Bilder på mig

Nu har jag precis blivit i tvingad lite lunch. Det blev mannagrynsgröt. Kände att jag ville ha något varmt för magen samt att jag ville ha något som jag kunde krydda antingen med kanel eller starka kryddor. Så det fick bli gröt. 

Just nu sitter jag i soffan med mitt favorit te från Twinings. Köpte en hel kartong på Gatwick flygplats i London, med en massa olika gröna te-sorter. Mums!
Synd bara att jag inte får ha med mig det till sjukhuset. Man får inte ta med sig något som går att äta eller dricka.. 

På förmiddagen har jag varit och klippt mig hos min frisör, ville egentligen göra slingor också men det avrådde hon mig ifrån. Eftersom jag tappar en massa hår tyckte hon att det var bättre att vänta till efter sommaren. Kanske lika bra, vill ju inte bli flintskallig! Det var skönt att få bli lite ompysslad ett tag. Det behövdes.


"Nya frisyren" Klippte visserligen bara topparna, men det känns så fräscht!

Pappa kom precis när vi var klara så då drog vi till Mellqvist, fikade och hälsade på systern min. Blev ingen lång fika dessvärre. Det blåste som fa-an ute! Inte så speciellt skönt. Vi tog moppen till Hötorget och köpte med oss lite tonfisk, sjögrässallad och bläckfisksallad till ikväll. Har legat och tänkt heeeela natten på vad jag kan tänka mig att äta till middag idag. Något som jag tycker känns okej, lätt smält. Eftersom det är sista middagen, måltiden med min familj på 12 veckor. Det jag kom fram till var tonfisk. Nyttigt och bra! Vill ju inte bryta ihop sista middagen tillsammans, vill inte förstöra det fina. 

Vi även förbi någon butik som sålde massa sy-saker osv. Jag hittade mina nitar jag behövt så länge för att göra i ordning ett par shorts samt lite andra roliga saker som jag kan pyssla med på sjukhuset. 

Nu väntar jag bara på att mamma ska komma hem. Vi ska packa i ordning det sista, göra manikyr och pedikyr. Sen ska jag även fråga om vi kan ta en kort promenad längs vattnet. Bara hon och jag. Jag och hon. Vi, tillsammans. 

Försökte få till en okej outfit bild, det gick ju som det gick!

Leggings/ZARA, Tröja/Pappas

Nu ska jag passa på att ta en cigg medan solen är framme!
Puss <3




Kommentarer

  • mi säger:

    så himla fin<3 du liknar lite Veronica maggio<3

    Svar: Haha tycker du? Har aldrig hört det förut! Tackar :)Mår du bättre nu? Tänker på dig varje dag <3
    Linnea

    2012-06-19 | 21:39:17
    Bloggadress: http://hitmeonemoretime69.blogspot.com

Kommentera inlägget här: