En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Fråga 4

Kategori: Frågor och Svar

Fråga 4 - WHEN DID YOU FIRST DECIDE TO LOSE WEIGHT?

Sedan jag 2008 gick ut gymnasiet har jag kämpat med min vikt. Prova på en massa olika dieter. Bland annat nutrilett och alevo. Jag gick ner några kilon men gick upp dom lika snabbt igen. Gav liksom inget resultat.
Det var för förra året i Oktober som jag verkligen bestämde mig för att ta tag i saken. Jag började gå flera gånger om dagen samt la om kosten. Började med GI. På den vägen är det. 
Jag lyckades, till viss del. Jag har gått ner i vikt och är nöjd med mig själv, i alla fall för det mesta. Inte alla dagar.

/Linnéa <3

Kommentarer

  • e säger:

    sv: Åh, vännen. Det är så hemskt. Vi måste vilja för vår egen skull, men hur fan hittar man viljan att gå upp i vikt? Vad tjänade man då på att må såhär dåligt om man måste gå upp allt man gått ner, allt man kämpat för. Åh. kram.

    Svar: Ja, det är ju det! Sen vill man ju inte såra/göra illa sina närstående, speciellt inte ens mamma. Jag vet, jag har ingen vilja för femöre att gå upp i vikt, men ska ge det en ärlig chans för mammas skull. När jag blir inlagd ska jag ta med mig ett par jeans i W23 som jag köpte i NY i mars, dom är förstora nu. Men när dom passar när jag är där inne så ska jag avbryta behandlingen. Då tyckte mamma att jag såg frisk ut så det får bli bra. Då kanske jag fortfarande kan få känna mig smal. Hoppas verkligen att du hittar en väg ut eller en lösning på problemet. Jag finns här, när som helst! Vet dock inte hur tillgänglig jag kommer att vara nu när jag blir inlagd. du kan få mitt mobilnr om du vill så kan du smsa eller ringa mig när allt känns tungt och svårt. Så kan du även få reda på hur det är att vara inlagd. :) Kram
    Linnea

    2012-06-17 | 13:55:43
    Bloggadress: http://truthbetoold.blogg.se
  • Pro ana diary säger:

    svar: facebook, vill helst ha alla samlade ^^

    Svar: Okej, vad heter du på facebook? :) Kram
    Linnea

    2012-06-17 | 17:51:22
    Bloggadress: http://proanadiary.blogg.se
  • mybetterself säger:

    Jo, nutrilett har man provat. Bara skit faktiskt. :)

    Svar: Haha japp! Inte är det gott heller! Eller jo, deras bars. Vissa är sjukt goda. En smakar som kokosbollar ;) Kram
    Linnea

    2012-06-17 | 19:04:45
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se
  • Sandra säger:

    Ville bara säga att jag tänker på dig.
    Be strong vännen <3

    Svar: Hej! Tack, betyder mycket <3Ska lägga till dig på bloglovin! Kramar
    Linnea

    2012-06-17 | 20:25:16
    Bloggadress: http://Happyskinnygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här: