En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

En dag på landet

Kategori: Allmänt

Hej alla fina, underbara läsare!

Glöm inte att imorgon förmiddag är det sista dagen att ställa frågor. Ni får som sagt fråga vad som helst, jag ska svara ärligt och på alla frågor jag får. Men skicka frågan i inlägget som heter "frågestund".

Måste säga att det var otroligt skönt att komma iväg till landet, även om det bara var över en natt. Kändes behövligt på något sätt. Skönt med miljö-ombyte. Har ju varit halvt instängd i mammas och pappas lägenhet i över två veckor nu. Börjar bli lite tröttsamt, men det lär ju inte bli lättare sen när jag ska vara inlagd. Samma ställe, samma personer och mat mat mat i 8-12 veckor. Herregud!


Bild från hamnen, i väntan på M & hennes son. Drack även min lunch, näringsdrycken, medan vi väntade. Grät och skrek som vanligt. Hade halva kvar när M kom så då slängde jag resten. Utan mammas vetskap.

Nåja, vädret var inte det bästa heller, det regnade på eftermiddagen när vi kom upp men sprack upp sen framåt kvällen. Vilket var trevligt. Vi grillade och satt ute på glasverandan och hade det trevligt i flera timmar.


Middagen

Middagen bestod av: 35g kycklingfilé, 2 körsbärstomater, 1 champinjon, 10g ICA lätt kvarg, 1 tsk sweet chili sås, 1 bit grillad paprika, 50g sallad, 1 tsk olivolja, 4g sambal oelek. Ca 80 kcal. (som vanligt petade jag bort bulguren)

Min kollega och hennes son drog vid halv 8 tiden och då la jag mig i soffan och kollade på en film. Som sög föresten. Riktigt dålig var den samt att jag blev i tvingad kvällsmål. BLÄ!!


Kvällsmål

Kvällsmålet: 100g Activa Naturell, 50g Färska jordgubbar. Ca 86 kcal.

Fick sova i egen säng för första gången på över två veckor. Underbart! Har ju delat rum med mamma här i lägenheten eftersom jag inte har något eget rum här. Mamma var såklart orolig hela natten, på grund av pulsen och så. Men det gick alldeles utmärkt! Jag lever ju! ;)

Vaknade som vanligt två gånger under natten, först vid 2 tiden och sen vid halv 5. Båda gångerna gick jag ut i trädgården och tog några cigg. Bara för att få lite luft och andas in de härliga sommardofterna. Tog lite fina bilder också. 










Förlåt för bild bomben! Men tyckte dom blev så fina. Ville dela med mig. :)


Totalt intag för gårdagen: 402 kcal.

Uppdaterar om dagen lite senare ikväll! Nu ska jag göra ansiktsmask. Puss på er alla fina <3

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Sv; ja om det är någon som vill vara med vill säga. Annars får jag tävla med mig själv. Behöver få tillbax den underbara kontrollen.

    När läggs du in? Fått nått datum än. Kram

    Svar: Det tror jag säkert! :) Ja, jag vill också ha min kontroll tillbaka, det här suger verkligen!! Men konstigt nog så tror jag att jag har gått ner ännu mer sen jag flyttade hem. Trots att jag inte har gått/tränat och så.. Men har inte vägt mig så jag vet ju egentligen inte helt säkert. Jag vet inte, dom ska ringa från Capio imorgon. Så då kommer jag ha ett datum, och då kommer jag bryta ihop totalt. Blir liksom verklighet på något sätt..
    Kram
    Linnea

    2012-06-17 | 20:38:01
    Bloggadress: http://Happyskinnygirl.blogg.se
  • Hanna-chan säger:

    Hej!
    Jag har just läst (typ) hela förstasdian på din blogg, och insett hur jäkla lika vi är. Förutom att du är smal ;P (Jag jag är bara 15... :P)
    Jag fick och diagnosen anorexi för inte särkilt länge sedan (helt sjukt?!), och är inne på sjukhus och "vårdas".

    Om du känner för att prata eller chatta eller något, mejla? :)

    Sen skulle jag också vilja tipsa om en blogg som kanske skulle få dig att se världen lite mer annorlunda:

    pavagned.blogspot.com

    Kolla lite i arkiven, särskilt de som skrevs när loggen nyss skapades.

    Ha det bra och kom ihåg, du är stark! <3


    Kram!

    Svar: Hej!Haha, jag är inte så smal som jag ser ut. Skenet bedrar, tyvärr!
    Åh, vad jobbigt för dig! Hur känns det? Är det jobbigt? Trivs du? Vart är du inlagd?
    Jag vill mer än gärna prata, chatta eller smsa. Vad som helst! Behöver någon, ett stöd av någon som är i samma situation som mig.
    Den bloggen ska jag genast kolla in! Tack för tipset.
    Tack, du med! Kramar!
    Linnea

    2012-06-17 | 22:02:19
    Bloggadress: http://klockanhalvtre.blogg.se
  • A säger:

    Du skriver så fint! Älskar att läsa din blogg! Kommer du ha tillgång till internet när du är inlagd? Puss

    Svar: Tackar :) Vad roligt med sådan positiv respons! Aldrig fått det tidigare. Ja, det hoppas jag! Kommer ha med mig både dator och mobil. Problemet är bara att blogg.se-appen inte fungerar för mig :/ Kramar <3
    Linnea

    2012-06-18 | 12:57:39
    Bloggadress: http://rutigalakan.blogg.se

Kommentera inlägget här: