En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Dagens frukost

Kategori: Recept

Var egentligen inte hungrig. Men eftersom att jag ska till läkaren idag så tänkte jag att det är lika bra att äta lite.

Testade på ett recept som jag hittade på bloggen "morgon diaries", en äppelkesella kaka som man gör i ugnen.

Receptet lyder:
1 äggvita
4 msk kesella
1 äpple
Pepparkakskryddor (nejlika, kardemumma, ingefära och kanel)
1 msk psyllimfrön
En skvätt citronsaft

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Vispa äggvitan hård och fluffig. Dela äpplet och mosa den ena halvan, medan du skär den andra halvan i klyftor. Vänd ner kesellan, pepparkakskryddorna, äppelmoset, psyllimfröna och citronsaften i äggvitan. Rör försiktigt. Häll ner smeten i ugnsform och dekorera med äppelklyftorna. Grädda i ca 15 minuter. Låt svalna innan servering.

Denna frukost landar allt som allt på 124 kcal och är för en person. Men enligt min mening så blev det extremt mycket så jag åt bara hälften. Spar resten till imorgon. :)
Dessutom så var det överraskande gott!

Nu måste jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Ska vara hos läkaren klockan 11 och jag tänkte ta en promenad dit. Min första på 4 (!!) dagar. Ska bli riktigt skönt.

Ska svara på alla kommentarer när jag kommer hem <3 hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: