En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Capio

Kategori: Allmänt

God morgon alla fina!
(detta är ett tidsinställt inlägg)
 
Jag har antagligen varit vaken ett tag vid det här laget. Hade min inskrivning vid 10.30, alltså för 30 minuter sedan. Så just nu är jag på Capio och blir inskriven. Har ingen aning om hur lång tid det kommer att ta eller när jag kan blogga igen. Hoppas att ni inte lämnar mig <3
 
Sovit dåligt har jag nog gjort också, att döma av de tre tidigare veckorna så lär jag ha sovit extra dåligt inatt.
Med tanke på att dagen jag fruktat så länge knackar på dörren. Dagen från helvetet. Dagen då mitt liv tar slut.
Då jag tappar all kontroll. Respekten för mig själv. 
 
Känner mig ensam, övergiven, tröstlös & patetisk.
Patetisk över att jag låter mig själv styras av människor omkring mig. Ensam och övergiven för att jag blir lämnad av min familj på ett sjukhus där jag ska spendera 12 veckor med folk jag inte känner. Tröstlös för att min familj och sambo inte längre finns nära till hands. Nära till mig. Nära till tröst när allt känns svårt och hopplöst.
 
Jag hade gjort en video som jag skulle lägga upp på bloggen. En video till er. Ni underbara, fina människor.
Men tyvärr så gick det inte att ladda upp den. Vet inte varför. Det suger! Ville verkligen tacka er ordentligt.
Tacka för allt stöd. För alla fina kommentarer, komplimanger. Vänliga ord. 
 
Jag hoppas verkligen att jag kommer överleva här inne. Att jag inte går under. Gräver ned mig själv i en så djup depression, att jag inte orkar ta mig upp igen. Är så otroligt rädd. Rädd för att bli tjock. Rädd för att jag ska komma ut där ifrån och ingen vill veta av den där fula människan längre. Men jag ska kämpa. Jag får inte tappa livsglädjen. Det får bara inte hända.
 
Jag hoppas att jag kommer kunna uppdatera er under dagen eller åtminstonde under kvällen. Men jag vet ju inte hur reglerna ser ut och blogg.se-appen fungerar fortfarande inte på mobilen. 
 
Hoppas att ni alla får en underbar onsdag och midsommar!
 Att överge er, det är det sista jag gör. Jag finns här, kanske inte lika aktiv. Men jag är här. 
 
Ni är mitt ljus i mörkret, mina stöttepelare när allt känns tungt och svårt. 
Glöm inte det! Puss <3
 
/ Linnéa
 
 
 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Du är inte värdelös eller misslyckad och jag tror definitivt inte att folk överger dig för att du numera är inlagd, tvärtom så tror jag att de stöttar dig!
    Var stark, du duger precis som du är oavsett om du väger 30 kg eller 160 kg.

    Massa styrkekramar till dig!

    Svar: Jo, just nu känns det som det och mina närmsta vänner har inte ens hört av sig sen jag lades in.. Förstår inte hur man kan göra så mot sin bästa kompis? Bara sluta höra av sig för att man är sjuk. Tack!! <3 Kramar
    Linnea

    2012-06-20 | 12:14:51
    Bloggadress: http://anothermistaketoyou.blogg.se
  • mybetterself säger:

    Vi finns här för dig! <3

    Svar: Tack fina du <3 Kramar!!
    Linnea

    2012-06-20 | 12:20:40
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se
  • Nomyy säger:

    Lycka till Vackra du, vi kommer inte att försvinna <3

    Svar: Åh tack!! :) Förlåt om jag svarar så sent men har inte haft tid att blogga, men jag läser era varje kväll innan jag går och lägger mig (a) <3
    Linnea

    2012-06-20 | 12:39:05
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/
  • pro ana diary säger:

    Jag finns här, fina Linnea! Du har mitt nummer, det är bara ringa/smsa när du vill! Du klarar det här vännen! Du är världens bästa tjej, tryck inte ner dig. Ingenting är ditt fel! Vi finns här och kommer aldrig lämna dig. Styrke kramar! <3

    Svar: Tack E! det betyder något enormt mycket ska du veta! Känns skönt att ha kontakt via sms/telefon också. Känner mig så lätt ensam här inne. Även om alla som är här är i samma situation så känner jag mig så otroligt ensam. Tack för att du finns! <3 KRAMAR
    Linnea

    2012-06-20 | 15:03:33
    Bloggadress: http://proanadiary.blogg.se
  • Nomyy säger:

    sv: Jag önskar att jag kunde <3 Men hur går det annars? Skickar med min mail här, det är bara att maila om du vill. Stora styrkekramar till dig vackra människa!

    Svar: Haha ja jag med! Usch, det går inte bra alls.. 6 mål om dagen, sen bara vila på det. Men de senaste tre dagarna har jag börjat träna i smyg på rummet. Typ sit-ups och sånt! Det är det enda som gör att jag överlever dagen ut. Annars gråter jag bara. Åh tack! Mailen kommer jag i alla fall åt via mobilen som tur är. Blogg.se appen fungerar fortfarande inte för mig :( KRAM <3
    Linnea

    2012-06-25 | 19:06:28
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/
  • Sandra säger:

    går in varje dag och kollar om det finns något litet som visar att du mår bra...
    tänker på dig <3

    Svar: Hej! Förlåt, har inte haft någon tid att blogga (plus att det är förbjudet), dom har ett schema och massa saker som ska göras hela tiden så får knappt någon tid över till mig själv :( Men snart kommer det ett inlägg!! :) Kram <3
    Linnea

    2012-06-26 | 15:28:51
    Bloggadress: http://happyskinnygirl.blogg.se
  • Nomyy säger:

    Förstår att du har fullt upp, späckat schema gissar jag på :/
    Jag vet, bloggappen är värdelös, fungerar inte alls. Men kommer du inte åt blogg.se via någon webbläsare i mobilen då? Det funkar för mig, men det är jättesegt, och det fungerar inte att lägga upp bilder. Men vad skönt att höra av dig iaf. <3 Har du fått någon tid på hur länge du ska vara där?
    Kramar! <3

    Svar: Hej! Förlåt för sent svar, hoppas att du har det grymt i Paris! Har aldrig varit där, vill jätte gärna se staden.
    Jo jag testade mobilversionen via internet, men det hackade hela tiden och var super segt!

    Ska jag vara ärlig så skrev jag ut mig själv idag. Klarade inte av en dag till. Så just nu sitter jag hemma i min lägenhet och njuter av friheten och allt där till! :))

    Skulle gärna träffas över en fika eller något när du kommer hem? :) Är fortfarande sjukskriven till och med sista augusti och har inget för mig på dagarna.

    Kramar <3
    Linnea

    2012-06-26 | 21:36:05
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: