En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Avundsjuk, så otroligt avundsjuk!

Kategori: Allmänt

Det blev ingen klippning idag, eller mini spa hemma. Lite trist måste jag säga.
Men istället tillbringade jag hela dagen med min underbara gamla kollega S. Vi satt och fikade och pratade i några timmar och sedan följde hon med hem till mamma och pappa och åt middag.
Riktigt trevligt!


Har gråtit nu på kvällen, igen. Har hållt humöret uppe hela dagen eftersom jag varit på stan och umgåts med en god vän. Men nu på kvällen brast det, kunde inte hålla minen längre. Ångesten är för stark helt enkelt. 
Det enda som är bra med att bli inlagd är att jag ska få ångestdämpande medicin. Haha! 
Nej, ingenting med att bli inlagd är bra. Verkligen ingenting!


Jag är så otroligt avundsjuk på er, som är fria. Fria att göra vad ni vill, när ni vill.
Har sommaren att se fram emot, få träffa vänner och sola. Umgås. Vara ute!
Förstår ni hur lyckligt lottade ni är? Haha, även om alla kanske inte nått sina mål och så vidare så är ni fortfarande fria, och har hela sommaren framför er! Dessutom så är alla ni otroligt vackra och fina människor. 
Ni kommer klara det, och jag hejar på er och tänker på er varje dag!


Hur som helst, tillbaka till det "vanliga" matinlägget.

Till frukost blev det: 70g Activa Naturell, 1 msk ica lätt kvarg, 40g frysta hallon, 3g egen plockad müsli med kanel och psyllimfrön. 87 kcal.


Dagens frukost

Innan jag och mamma drog oss in mot Fridhemsplan för att fixa mina ögonbryn så tvingade hon i mig en närsingsdryck i smak av jordgubb. Äckligt, riktigt äckligt. Så när hon inte såg hällde jag ut halva. Mohaha! Olydiga Linnéa, jag vet men jag klarar inte av dom! Så "mälliset" bestod av lite mer än en halv näringsdryck á 180 kcal.

Efter jag hade fixat ögonbrynen och shoppat lite kläder inför sjukhuset så ville hon äta lunch också. Suck! Tur att jag hällde ut näringsdrycken. 

Lunch: En ceasarsallad på något kafé i västermalmsgallerian. Ca 74 kcal.


Dagens lunch

Bad om att få utan krutonger och dressingen på sidan av. Åt hälften av salladsbladen, alla bönor & gurkan samt två tuggor av kycklingen. Så det kan ju inte ha blivit mer än 74 kalorier, eller? Hoppas inte det i alla fall.

Mötte som sagt upp S efter det på Rörstrandsgatan, för en fika på Mellqvist. Bästa Cafét i Stockholm föresten!
Vi drack två koppar kaffe var. Mums, och så lite rökning på det. Perfekt i den härliga sommarsolen!
Dock så blev hon väldigt chockad när hon såg mig. Reagerade som alla andra, med tårar. Grät. 
Vi har inte sätt varandra på över ett år, så det måste ha kommit som en chock för henne. 
Hon tyckte att jag hade blivit så smal. Att jag nästan försvunnit. Men jag ser verkligen inte det. Såg många andra som passerade cafét som var MYCKET smalare än mig, finare. 

Efter fikat tog vi bilen hem och satt och pratade här hemma i några timmar till, sen var det dags för den fruktade middagen. Kände klumpen i magen, gråten var påväg men jag lyckades stå emot. Vill inte gråta framför mina vänner.

Middagen: 50g Kungsflundra, 30g sparris, 20g sockerärtor, 1 körsbärstomat, 20g blandade bönor, 5g rödlök.
Ca 87 kcal.


Dagens middag

Åt inte allt, lämnade en halv sparris, två sockerärtor, tomatskivan, några bönor och halva fisken.
Mamma tyckte otroligt nog att jag var duktigt ändå! Hon sa "Nu var du duktig, du behöver inte äta mer. Vi har ju ätit så mycket idag". Men hon vet ju inte att jag hällde ut typ halva näringsdrycken och petade bort all kyckling och dressing under lunchen. Eller det vet hon ju om men hon tänker nog inte på att sallad är så kalorisnålt. Tack och lov för det!

S gick efter middagen för att möta upp en vän. Så jag och min syster samt hennes kompis gjorde i ordning en liten pick-nick korg och gick ner till bryggorna. Jag med kaffe och dom med vin och jordgubbar. MYS!


Kommer verkligen sakna den friheten, att bara kunna gå ut och sitta på bryggan i solnedgången.
Nu ska jag sova! Tack för allt stöd, som vanligt! Ni är underbara! <3

Kommentarer

  • S säger:

    Min älskade Linnea. Så varmt och stort hjärta! En själ gjord av ängelstoft.. Jag har alltid sett dig som min lilla syster. Alltid velat skydda dig när vi jobbade tillsammans. Du är fantastisk och jag vet att du går genom ett helvete nu, men jag vet att när du kommer ut på andra sidan så kommer du att må bättre! Du ska ta hand om din kropp och bli frisk nu. Det är dags att börja älska den fantastiska vackra personen du är. Jag är alltid bara ett samtal bort min lilla ängel ♡ / S

    Svar: Hej älsklingen! :)Har du läst igenom bloggen nu?
    Jag hoppas att det blir "bättre" i alla fall, just nu känner jag bara ångest och panik över att läggas in. Vill verkligen inte, det tar emot något enormt.
    Men det är väl som du säger, att jag kommer må bättre när jag kommer ut där ifrån.
    Hoppas vi ses snart igen, det var otroligt trevligt att träffa dig. Har saknat dig något enormt! Jag hör av mig imorgon när jag vet när jag kommer läggas in <3
    Linnea

    2012-06-16 | 11:33:35

Kommentera inlägget här: