En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-06-26

Kategori: Allmänt

Hej alla fina läsare!
 
Förlåt för otroligt dålig uppdatering. Har inte uppdaterat sen i onsdags?! Sjukt. Inte okej, jag vet! 
Ska verkligen försöka att bli bättre på att uppdatera bloggen. Men dessvärre så fungerar fortfarande inte appen för mig. Någon mer som har det problemet?
 
Nu är det i alla fall tisdagen den 26/6 och imorgon har jag varit här i en vecka. Usch. Vill hem. Vill inte vara här alls. Inte på långa vägar. Vill inte gå upp i vikt. Vill inte äta 6 (!!!!) mål om dagen. 
Rädda mig någon?
 
Det som får mig att klara av dagarna här är tre saker:
  1. Ångestdämpande medicin inför varje måltid
  2. Smygträningen på rummet
  3. Mina mediciner mot sömnproblemen
Sen är ju alla tjejer här fantastiska och otroligt snälla, även de som jobbar här. Men dom är inte ni. Dom vill ju bli friska, det vill inte jag. Jag vill ha kvar kontrollen. Mitt liv. Min vikt. Framförallt min kropp..
 
Det som är positivt med denna dag är att det är första dagen utan rullstolen! Min puls har nämligen legat på över 50 tre mornar i rad och då slipper man den. Tack! 
 
Jag ska ha en liten frågestund. Ni kan fråga om vad som helst.
Behandlingen, mig osv.
För jag antar att det är många som undrar hur jag har det eller vad vi gör på dagarna. Det finns så mycket att berätta att jag inte vet vart jag ska börja. Så jag låter er styra om vad jag ska berätta om.
Hoppas det känns bra för er :)
 
En deppig Linnéa. Det känns som alla mina fina tydliga ben börjar försvinna. Går och tar på mig själv hela tiden för att vara säker på att jag inte går upp. Men jag vet ju innerst inne att det är precis det jag gör :(
 
Nu vet ni i alla fall att jag lever och tar mig igenom dessa helvetesdagar på sjukhuset.
Saknar er, saknar mitt liv, saknar friheten!
 

PUSS <3 
/ Linnéa
 
 
 

Kommentarer

  • Nomyy säger:

    Du är vacker, lovar! <3

    Svar: Tack, du med vännen!! <3
    Linnea

    2012-06-26 | 22:14:21
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/
  • mybetterself säger:

    Vi saknar dig med! Du är lika fin som alltid! <3

    Har ni några aktiviteter? Eller är det bara gruppterapi och "självförtroendes lekar" och sånt tjaffs? Hur mycket tvingar de dig att äta, ett exempel på en måltid?

    Förlåt att jag bombar med frågor. Jag tänker på dig och skickar all min kärlek och styrka till dig <3

    Svar: Tack söta fina du! <3
    Ja, dom hade en hel del olika aktiviteter. Bland annat medveten närvaro, veckans fokus, skapande m.m men jag var inte med på dom. Eller jag hann snarare inte vara med på någon av dem. Kom ju på onsdagen innan midsommar och sen var det långhelg och då hade vi inga aktiviteter sen så skrev jag ut mig själv idag. Så vet inte riktigt vad dom där grupperna eller aktiviteterna innebär.
    Sen som jag förstod det så har man terapi och så när man kommer till dagsvården.


    För mycket! Alldeles för mycket mat. Mådde illa och hade ont i magen konstant. Till mellanmål så skulle man tex äta en stor risifrutti, alltså en XL (290kcal). Sen tidigt mellanmål då var det 2 näringsdrycker á 300 kcal. Sen lunch och middag var det alltid pasta, ris eller potatis (om det var potatis så skulle man äta 3 st) plus det som var till och sallad samt ett glas mjölk till varje måltid.. Usch! Måste rensa kroppen känner jag. Detoxa lite..

    Hoppas det inte blev för konstigt svar, säg till om det är något mer du undrar över!! :))
    Stora kramar <3 (säg till om du har lust att ses någon gång!)
    Linnea

    2012-06-26 | 22:23:49
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se
  • Anonym säger:

    Har ni pratat om någon mÅlvikt? Hur mycket måste du gå upp i vikt och hur länge måste du vara där? Kram!

    Svar: Hej!Ja, dom villen att jag skulle gå upp till 50-52 kg.. Vilket jag vägrar, så jag sa max 45 kg. Man måste gå upp mellan 0,5 - 1 kg i veckan och man är där tills man klarar av måltider och kommit upp till ett friskt bmi.
    Jag skrev ut mig idag, så jag kommer att slippa allt det där! Ska försöka hemma istället, för jag blev bara mer och mer deprimerad utav det där stället :(
    Kram!
    Linnea

    2012-06-27 | 12:18:07
  • s säger:

    åh är galen i denna blogg, så himla inspirerande. har själv varit inlagd på löwenströmska två gånger, som anorektisk 14-åring och 16-åring. nu är jag en tjock 19-åring som längtar tillbaka till det smala livet. och du ger mig verkligen hopp genom denna blogg!!

    Svar: Åh vad roligt att du gillar min blogg så mycket! Ska försöka uppdatera mer framöver. Har varit väldigt dålig på det sista tiden, men nu ska det bli ändring! Jag lovar :)Okej, hur upplevde du din tid där? För jag stod verkligen inte ut där inne. Var bara inne på rummet och grät hela dagarna. Tyvärr så måste jag göra dig besviken, jag skrev ut mig själv idag då jag inte orkade mer. Men jag ska kämpa på här hemma, måste verkligen klara det här nu!
    Stor kram <3
    Linnea

    2012-06-27 | 19:13:28
    Bloggadress: http://grubblerier.blogg.se
  • Linnea säger:

    Saknar dig också!
    Appen funkar inte så testa m.blogg.se! Det använder jag!

    Svar: Naw! Nu är jag tillbaka, jag lovar! Ska inte ha ett sådant blogg-uppehåll igen. Aldrig.Saknar det för mycket! :P

    Ja, jag testade den, men det hackade något sjukt mycket.. :((
    Kramar <3
    Linnea

    2012-06-27 | 21:01:01
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Linnea säger:

    Sv: Vad bra!<3
    Jag vet att den hackar men det är för mig bättre än ingenting!<3

    2012-07-02 | 17:41:26
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se

Kommentera inlägget här: