En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-06-17

Kategori: Allmänt

Idag har faktiskt varit en väldigt bra dag. Jag har varit glad, lycklig, kännt mig smal. Smalare än någonsin. Höftbenen har stuckit ut hela dagen, magen har nästan gått inåt. Fina kropp, snart är du ett minne blått.

Vaknade för tredje gången vid halv 8 imorse, smsade mamma och hon kom upp till mitt rum. Vi låg och pratade i ungefär en halvtimme. Mysigt.
Vi gick sedan ner till nedervåningen och gjorde varsin kopp kaffe och satte oss ute i trädgården.
Kände lugnet. Tystheten. Kunde höra varenda andetag. 

Efter vi suttit ute i trädgården i ungefär 30 minuter, 1 timme gick vi in och gjorde i ordning lite frukost. Då vaknade även kära far. Satt och åt länge, lyssnade på musik. Pratade om allt mellan himmel och jord.
Det kändes som om vi var en familj igen.
Inte som tidigare. Inte som igår. När jag låg på golvet, hyperventlierade, slog mig själv och pappa höll fast mig så att jag inte skulle kunna skada mig själv. 

Frukosten: 50g Activa Naturell, 40g ICA Lätt Kvarg, 50g Frysta Hallon med kanel och psyllimfrön. 76 kcal. 


Dagens
frukost

Medan pappa gick ut i trädgården & mamma dukade av bordet för att ta hand om disken la jag mig på soffan. Log för mig själv, sjöng med till musiken. Mådde allmänt bra. Visst, jag var lite trött med tanke på att jag inte sovit så mycket under natten. Men det gjorde ingenting. Får ju ändå inte röra på mig.

Vid 11 tiden var bilen packad, katten infångad och vi var på väg hem igen. Jag myste ned mig i baksätet på bilen med filtar och musik. Somnade och sov nästan hela vägen hem. Det behövdes verkligen.
Vaknade upp någonstans vid Uppsala. Då passade jag på att ringa min goda vän E som fyller 22 år idag. Grattade henne och frågade om jag kunde komma förbi på en cigg senare under dagen eftersom jag ändå skulle hem för att hämta lite saker inför mitt sjukhusbesök. Det ville hon mer än gärna.
Det var så länge sen vi sågs sist. Det var trevligt att träffa henne igen, hon har alltid stått mig så otroligt nära. 

Men innan jag kunde träffa henne var vi tvugna att lämna av pappa och katt hemma i stan. Samt äta lite lunch, klockan var nästan 14.00 när vi gick in i lägenheten. Jag slapp som tur är näringsdrycken. Fick bestämma lunch själv. 

Lunchen: 2 Wasa Knäckebröd, 15g Mini Keso, 15g Hommus, 2st Soltorkade Tomater, 3st Skivor Gurka, 100g Lågkalori Aprikoskräm, 1dl Valio Lättmjölk. 155 kcal.


Dagens lunch


Sedan kunde vi äntligen åka! Först åkte vi förbi E, satt där i ungefär en halvtimme bara. Eftersom mamma satt i bilen och väntade på mig. Ville inte bli allt för långvarig, samt att jag kände mig lite instängd där.
Hon ställde så många jobbiga frågor kring min diagnos. Hatar när folk gör det.

Väl hemma hos mig så var det dags för packning. Kom där ifrån med fyra fulla påsar innehållande kläder, smink, hudvårdsprodukter, hårprodukter och skor. Haha, mamma blev galen på mig. Men bara för att jag ska tillbringa min sommar på ett sjukhus tänker jag inte gå omkring med fula kläder, ofixad. Det är inte jag. Jag gillar att göra mig fin, känna mig vacker. Även om det inte finns någon att göra sig fin för. 

Jag ville även göra ett snabbt stopp i Solna Centrum. Måste ju vara redo till tusen. Inget ska få gå fel där på behandlingen. Måste ha kontrollen. Så jag köpte lite små saker som ska med. Bland annat en ny ögonbrynspenna, schampoo & balsam, deo, tops, kolpennor och ett skissblock. 

Vet inte om jag har berättat det men jag vill jobba med mode och design. Helst som Art Director. Fixa layoten i tidningar och så. Det var därför jag besökte skolan i London. Dom sa att jag måste bygga upp min portfolié, med bland annat egen ritade teckningar & skisser, foton osv. Så jag tänkte, varför inte börja nu? Det är ju inte som om jag kommer ha något bättre för mig där borta.

Det enda som jag inte fick tag på i Solna var nitar, ska nämligen göra om ett par svarta gamla jeans till shorts. Ska sätta fast nitar på ena bakfickan. Men mamma lovade att fixa det till mig. :)

Sedan tog vi varsin glass, hon tyckte vi/jag hade ätit så dåligt under dagen. Jag tjafsade inte emot eftersom jag slapp näringsdrycken idag. Så jag tog en Calippo Shots, fan vad god den var! Första gången jag smakade den. Kändes riktigt fräsch, härligt syrlig sådär.

När vi kom hem igen så var klockan nästan 18.00. Vi hade ju bestämmt att vi skulle ha lite mini-spa idag. Så jag hoppade in i duschen. Rakade benen, skrubbade hela kroppen och tvättade håret. Sen hjälpte mamma mig att smörja in mig (ryggen), med brun utan sol. Eftersom jag inte kommer få se solen något i sommar så tänker jag bygga upp en "bränna" med hjälp av Dove krämen som sakta men säkert bygger upp en naturlig solbränna. 

Sedan var det dags för middag. Jag ville ha spenatsoppa och spenatsoppa blev det. Den är så god!
Måste tacka igen för det otroligt goda och kalorisnåla receptet, min nya favoritmåltid! 

Dagens middag

Middagen: 2dl Hemmagjord Spenatsoppa & ett halvt ägg. 112 kcal.

Totalt in idag: 367 kcal.

Vi har precis gjort varsin lermask och känner oss fräschare än någonsin. Imorgon ska vi fortsätta spa-dagen.
Med manikyr och pedikyr. 

Nu ska jag vara lite social med min familj. Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag!
Puss <3

Vi hörs imorgon igen, God Natt!


Kommentarer

  • Nomyy säger:

    Vad härligt att höra att det har gått så bra under helgen. :) Är lite sugen på spenatsoppan, hur gör du den?
    <3

    Svar: Ja, känns underbart! Vaknade med platt mage idag igen! Är så otroligt skön känsla :)Jag fick receptet av mybetterself, det är verkligen grymt. Ca 35 kcal/100g.
    Här kommer receptet: 1 gullök, 400-500g fryst hackad spenat, 3 buljongtärningar (jag använder grönsaksbuljong), 1dl lätt crème fraiche & spä ut med så mycket vatten du tycker behövs.

    Hacka löken i små bitar och ha i den i vattnet tillsammans med alla andra ingredienserna och låt koka ihop. Krydda efter smak. Jag använder paprika krydda, cayenne, chili och vitpeppar.
    Kram
    Linnea

    2012-06-17 | 23:50:26
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: