En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-06-10

Kategori: Mat

Hej!

Jag har inte dött, bara inte orkat blogga idag.
Sen känns det som att det ända jag gör är att äta och sitta i lägenheten, inte så mycket att berätta om liksom!
Så, vad har jag gjort idag då.
Vaknade första gången vid halv 5, har gjort det i ca 1 veckas tid nu. Kan verkligen inte sova!
Jag gick upp och tog en cigg samt drack lite vatten. Himlen var klarblå och vattnet var spegelblankt. Nästan magiskt. Helt tyst, vindstilla. Varför kan det inte vara så fint väder på dagarna för?
image description
Utsikten från mammas och pappas balkong.

Jag kunde i alla fall somna om igen, fick sova till klockan 07:30. Haha! Men det är alltid något, låg och drog mig i sängen till klockan strax i 9. Sedan blev jag upptvingad på frukost.
Det blev det vanliga: 80g Activa, 20g ICA lätt kesella, 20g svenska jordgubbar, 15g frysta hallon, lite egen plockad müsli med kanel och psyllimfrön. Ca 112 kcal. Det tar mig ca 30 minuter att äta min lilla frukost. Hatar det. Är inte hungrig eller ens sugen. Mamma tvingar i mig mat. Usch!
image description
Frukosten

Sedan började hon tjata om vad vi skulle äta till lunch, middag etc. Skit jobbigt! Blev fly förbannad och gick ut och rökte. Orkar inte med min kära mor ibland. Hon går mig på nerverna. Det enda som kommer ur hennes, pappas och pojkvännens munnar är mat, mat och åter igen mat.
Hon tyckte jag skulle ta en näringsdryck till lunch. Jag började gråta och gick och la mig i sängen i drygt en timme. Låg och tänkte på vad jag kunde tänka mig att äta. Något lätt och kalorisnålt liksom..
Så jag skrev ihop en lista och vi gick till maxi.
Ringde på två hund-annonser på vägen dit, men båda valparna var sålda. Det suger! Men förhoppningsvis så kommer det ut fler annonser snart.
En av dom klickade mig i örat dessutom. Jävla kärring.
Min kära pojkvän kom lagom till lunchen också, trevligt! Vi åt runt 1 tiden, jag var inte hungrig. Men är så illa tvungen annars blir det drycken, och det vill jag inte!
image description
Dagens lunch

Det blev alltså: 1/4 cantaloup melon, 100g mini keso, en knäckemacka med hommus och en körsbärstomat. Ca 148 kcal. Dom andra åt parma skinka till melonen samt typ 3 mackor var. Men mamma var nöjd att jag fått i mig lite i alla fall.
Sedan drog jag och M in till stan. Han kunde inte ha varit mer osocial. Hatar verkligen honom ibland!!!
Jag har flyttat hem till mina föräldrar, vi har inte sovit ihop på en vecka, vi ses nästan aldrig. Typ varannan dag eller nått. Vi har liksom bott ihop i över 2 år och han verkar inte ens sakna mig.
Det han gjorde under tiden vi var i stan var att smsa med en kompis som han ska åka till NY med i slutet av augusti. Notera SLUTET. Dom har redan bokat flyg och hotell. Tjatar om min mat gör han mellan smsen också.
Sen när vi är på väg hem så säger han: "Oj, jag ska vara i sumpan om 11 minuter och möta min kompis. Vi ska planera inför NY". Jaha tänker jag. Så viktig är jag för dig..
Klockan var då strax efter 4 och vi hade knappt sett varandra i 3 timmar.
Kul kille man har!
Sen säger han även att han inte vill att jag ska känna att jag kommer i kläm. Vad fan tror han?
Klart att jag tycker att jag kommer i kläm när han dubbelbokar med en kompis när vi skulle ses. Dessutom kan dom väl planera en annan dag.
Hur som helst, var hemma vid halv 5 och lägenheten stod tom. Kul liv man har.
Smsade syrran och frågade var dom var någonstans, dom var på fridhemsplan så jag gick och mötte dom vid tunnelbanan. Vi satte oss och spelade kort medan mamma gjorde middag.
Det blev kokt majskyckling med currysås och ris. Tog så lite jag bara kunde, och jag är ju tvingad till att äta lite ris, pasta eller potatis varje dag men lyckades peta bort det mesta under tiden jag åt. Mamma var i alla fall nöjd att jag fått i mig lite.
image description
Dagens middag

Mamma är så snäll! i alla fall för det mesta. När hon gjorde såsen så tog hon grädden jag hade köpt, milda 4% och tog kanske bara 0,5 dl till hela grytan. Resten av såsen var bara buljong som hon kokat ihop tillsammans med kycklingen. Tack och lov!
Middagen: 50g kokt kyckling, 10g ris, 2 st pärltomater, 10g ruccola. Sen räknar jag såsen på 50g milda 4% bara för att över räkna lite. För att vara på den säkra sidan det vill säga! Ca 126 kcal.

Och nu skriver jag detta inlägg, ska snart gå och lägga mig. Är så otroligt trött. Vill bara sova, slippa ångesten. Den kommer alltid på kvällen. Känner mig alltid som fulast då. Vet inte varför, men antagligen för att magen är lite svullen och jag tänker på all äcklig mat jag stoppat i mig under dagen.
Äckliga fula Linnéa.
God natt! <3

Kommentarer

  • Missa säger:

    Mums vad gott med melon nu måste jag säga. Vilka fina bilder och vilken utsikt från er lägenhet! jag skriver numret i epostfältet. kram ♥

    2012-06-10 | 21:16:03
    Bloggadress: http://perfectlythin.webblogg.se/
  • e säger:

    Åh, vad läskigt. Vi är lika långa och väger ungefär lika mycket (160cm och 39-40kg), och jag tycker du ser så mycket smalare ut än mig! Ta hand om dig. Kram

    2012-06-10 | 23:38:33
    Bloggadress: http://truthbetoold.blogg.se/
  • mybetterself säger:

    Stackars dig, det verkar jättejobbigt! Styrkekramar <3

    2012-06-11 | 09:01:20
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se/
  • Linnea säger:

    Sv: Det är riktigt skönt att slippa men samtidigt trivdes jag så bra men min kontaktperson så jag hade absolut inte haft något emot att vara kvar hos henne. Hon var som en trygghet för mig och den saknar jag. Men det är såklart jätteskönt med frihet helt klart.



    Blir man inlagd om man vägrar dricka dem? Jag menar jag förstår att man inte vill dricka dom, har hört att dom inte är nå goda. Stämmer det? Fritheten ger en extra energi, eller iallafall mig!:)



    Det är sjukt jobbigt. Egentligen vet jag inte varför jag klev på den för jag visste att det skulle innebära höga siffror och ångest. Men som du själv säger så ska man väl försöka ta det med en nypa salt inte inte lite fullt på vågen när jag nu vet att den inte funkar. KRAM <3

    2012-06-11 | 10:43:07
    Bloggadress: http://harviljamenintekraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här: