En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-06-07

Kategori: Allmänt

Hej!
Förlåt för dålig uppdatering under dagen. Har haft fullt upp helt enkelt.
Vaknade vid 5 imorse och kunde inte somna om. Visserligen somnade jag redan vid 8 igår kväll.
Behövde väl lite sömn antar jag. Har sovit så sjukt dåligt de senaste dagarna. Oron och ångesten tär verkligen på mig.
Åt min vanliga frukost imorse och sedan bar det av till läkaren för blodprov och EKG. Men fick inget svar idag, tror det kommer på måndag. Jag hoppas verkligen att mina värden är skapliga och att EKGn är okej. Med tanke på mitt hjärta. Kan ju inte låta bli att bli lite oroligt. Har haft ont i hjärtat varje dag. Men är inte hungrig och vill verkligen inte äta så det tar verkligen emot.
Efter läkaren tog jag mig en promenad till min farmor och var där till ca halv 2. Vi satt ute på balkongen och rökte, snackade skit och bara hade det allmänt trevligt hela förmiddagen. Fram till 12 det vill säga. Då var det dags för näringsdrycken. Det tog mig hela 1 timme och 15 minuter att dricka den där äckliga drycken på 2 deciliter. Usch. Grät tre gånger under tiden dessutom. Farmor är så söt. Hon tog min hand och tröstade mig och förstod precis vad jag gick igenom. Hon har själv druckit dom när hon låg på sjukhus. Gulle! Ska nog dit i nästa vecka igen, så skönt med lite miljöombyte samt att umgås med någon som inte tjatar. Utan bara stöttar.
Pappa kom och hämtade mig ganska precis vid halv två tiden. Så då var det bara att packa ihop och dra. Åkte och hämtade upp mitt ex A. Kände att jag behövde träffa honom. Han är så lätt att prata med, så skönt att vi fortfarande är vänner. Vi umgicks fram till åtta tiden ikväll. Har suttit ute i solen och pratat om allt mellan himmel och jord. Men mest om mig. Om min vikt, mina tankar och värderingar. Han är väldigt orolig för mig. Vill att jag går upp till 47 kg som jag vägde när vi var tillsammans. Han tyckte jag var perfekt då. Kan inte förstå hur han kan tycka det. En riktig tjockis var jag då. Inte vacker..
Han åt både lunch och 3 kulor glass, jag drack två koppar kaffe och en cola zero. Han tjatade inte heller på mig. Skönt! :)
Han var även här när det var dags för middag. Det var bara jag och mamma som åt. Det blev kyckling, lite bulgur och kokta grönsaker. Kalorisnålt, så det var lätt att få ner.
Just nu sitter jag i soffan och blir i tvingad kvällsmål. Back to reality. Suck! Men som tur var fick jag välja själv. Så det blev en halv portion mannagrynsgröt med lite lågkalori äppelmos och kannel.
Dagen landar på 607 kcal. Känns faktiskt okej med tanke på att dom kontrollerar allt. Egentligen ska jag äta 6 mål om dagen så jag kommer lindrigt undan. Än så länge.
Fick en anonym fråga angående matschemat. Jag har inte fått något eget än, men mammas kompis vars dotter har haft anorexi hade ett matschema som mamma har fått. Jag lär få ett efter onsdag. Berättar mer om det då! Ska nämligen till capio.
Man ska i alla fall äta 6 mål om dagen: frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällsmål.
Kan skriva av schemat imorgon så ni får se :)
Nu ska jag kämpa vidare med mitt kvällsmål. Så jag kan få gå och röka, sedan gå och sova bort ångesten.. :(

Tack för allt erat stöd!! <3 Ni betyder så mycket! Ni gör att jag klarar mig igenom dagen.

Kommentarer

  • louise säger:

    Hoppas för din skull att svaret är bra. Låter hemskt när du berättar att du har ont, ta hand om dig, verligen. Finns när som helst och stöttar dig verkligen.

    Men gud vad hemskt att du fick dricka den drickan men gud va gullig farmor du har måste jag medge. Sjukt bra att du åt så lågt trots dem kontroller dig, stark!! Du är så otroligt stark som har sån bra disciplin på dig själv trots att dem kontrollerar allt, kan inte mer än säga att du är stark och otroligt duktig och jag avgundar din styrka otroligt<3

    2012-06-07 | 23:28:39
    Bloggadress: http://wewantskinnybitches.blogg.se/
  • mybetterself säger:

    Jag hoppas att allt står rätt till med ditt hjärta. Vad mysigt att du har en så förstående farmor.



    Du är stark och jag tror på dig <3

    2012-06-08 | 10:29:00
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se/

Kommentera inlägget här: