En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Home Sweet Home!

Kategori: Allmänt

God kväll bloggen och alla fina läsare!
 
Ber tusen gånger om ursäkt för den otroligt usla uppdateringen. Men har tyvärr inte haft tid eller ork dom senaste dagarna. Har verkligen saknat att blogga och hålla kontakten med er. Men som har sagt inte haft orken, bara legat och gråtit på mitt rum hela dagarna. Nu däremot, nu ska det bli ändring. Det kan jag lova!
 
Idag fick jag nog. Träffade min läkare och kontaktperson och sa att jag ville skriva ut mig själv.
De båda sa att jag aldrig kommer klara mig själv och att jag kommer rasa i vikt och bli ännu sämre. Det tvivlar jag på, inget kan vara värre än hur det var där. På sjukhuset. Inlåst.
Läkaren sa "Att skriva ut dig är som att skriva ut en cancersjuk som är under behandling. Du kommer inte klara dig".
Men jag orkade inte lyssna. Jag vet att jag kan klara det här. Jag är stark, och jag vill inte må sådär dåligt.
Jag kommer klara det här! 
 
Har varit hemma i några timmar nu. I lägenheten. Själv. Vilken känsla, en sån frihet!
M kommer hem vid 23.00 och jag är helt solo. Jag kan inte ens beskriva med ord hur lycklig jag är just nu.
Inga måsten. Ingen som säger vad jag ska göra eller äta. Jag kan bara vara. 
 
Så nu vet ni hur det ligger till. Jag är hemma igen, i MIN lägenhet. Fri.
Jag kommer att fortsätta kämpa här hemma. Jag ska inte gå upp, inte gå ner. 
Jag ska behålla denna vikt, få bättre värden och en stabil puls.
Äta regelbundet och väl ihopsatta måltider.
Jag ska bli Linnéa igen.
 
Nu ska jag mysa ner mig i soffan och kolla på film.
Vi hörs imorgon igen <3 Stora kramar till er!!
 

Kommentarer

  • proanadiary säger:

    Du klarar det! Svarar på ditt mail senare, ta hand om dig <3

    Svar: Ja, jag hoppas verkligen det! Vill inte tillbaka dit :(Okej, gör så! :)) Kram <3
    Linnea

    2012-07-03 | 08:03:31
    Bloggadress: http://proanadiary.blogg.se
  • Sandra säger:

    du kommer klara det här. jag tänker på dig och hejar på dig varje dag!! <3

    Svar: Åh, tack! Tack för att du tror och hejar på miig! Det lär jag behöva, allt stöd som jag kan få är guld värt! Kramar <3
    Linnea

    2012-07-03 | 10:52:41
    Bloggadress: http://happyskinnygirl.blogg.se

Kommentera inlägget här: