En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Gårdagen

Kategori: Bilder på mig

Tänkte uppdatera lite angående gårdagen.
Lyckades fota alla måltider tror jag! Här kommer min dag i bilder :)
 
Frukost: 140g yoggi mini jordgubb/citron, 45g ica lätt kvarg, 12g risenta müsli, 33g frysta hallon med kanel och psyllimfrön samt en kopp kaffe.
 
Frukosten avnjöt vi på balkongen innan vi drog till Täby för att fortsätta bygget av altanen.
Medan dom slet i värmen så låg jag och solade min blekfeta kropp. Hur skönt som helst, men ack så varmt..
Gick in ett tag i skuggan och köpte en födelsedagspresent åt M som fyller år imorgon (6/7). Det blev en spa weekend för två på Sandhamns Seglarhotell. Hoppas att han gillar det! 
 
Sedan var det dags för lunch. Den bestod utav samma som dagen innan men ett bröd mindre bara.
Lunch: 1 qourn-burgare, 1st skiva rågkuse, 20g gurka, 20g tomat, 5g hamburgerdressing, 1 tsk ketchup. 200 kcal.
 
Faktiskt riktigt gott, samt att vad är sommar utan grillning?!
 
M ville ta en paus från arbetet så vi gick iväg på en kort promenad ner till sjön som ligger i närheten av M's föräldrar.
 
Förra året simmade vi från ena sidan till den andra, sjukt jobbigt var det! Tror det tog oss nästan en halvtimme att komma över. 
 
Äcklig mellanmåls bild jag vet. Men var tvungen att fota fort så att inte M såg.
Melliset bestod av: 1 skiva rågkusar, 1 körsbärstomat, 1 skiva lönneberga skinka, 3 skivor gurka och aromat. 132 kcal.
 
Vi tröttnade runt 4 tiden och bestämde oss för att åka till Löwenströmska, inte för att jag skulle tillbaka!, men för att hämta upp lite saker jag glömde när jag åkte där ifrån. Träffade en av tjejerna på vägen upp. Åh, vad jag saknar dom! Så gulliga och snälla tjejer. Men jag trivs och mår bättre ute i friheten.
Ska nog försöka åka och hälsa på någon dag här framöver :)
 
Efter löwenströmska åkte vi till Willy's och apoteket, för att handla till middagen och för att jag skulle hämta ut ångestdämpande medicin som min läkare skrivit ut.
 
Middagen bestod av: 140g kycklingfilé, 50g sallad, 4 st körsbärstomater, 30g gurka och 1 msk ceasardressing. 
Frächt och gott i sommarvärmen! Även denna måltid avnjöt vi på balkongen i kvällssolen. 
 
Vi hyrde typ världens bästa film igår föresten! En gång i Phuket. Hahah, fan vad rolig den var!
Så ett litet tips, se den!
 
Det där var då min gårdag, snart kommer ett inlägg om idag. Hihi <3
Förlåt för tråkiga inlägg föresten, är det något speciellt ni vill läsa om?
Kom mer än gärna med tips och åsikter!!
KRAM
 
 

Kommentarer

  • Nomyy säger:

    Snyggomage! Jag ska fortsätta kommentera som vanligt när jag kommer hem från semestern, så himla meckigt från mobilen. Men du är så fin, och vad skönt att du mår bra efter att du skrev ut dig. Lyckokramar till dig!

    Svar: Haha tack <3Låter bra det! Men nu tycker jag att du bara ska njuta av att vara ledig och så :)
    Tack, du med vännen!! Ses när du kommer hem?
    Styrkekramar <3
    Linnea

    2012-07-08 | 14:48:08
    Bloggadress: http://nomyy.blogg.se

Kommentera inlägget här: