En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-07-06

Kategori: Allmänt

Som jag nämnde i tidigare inlägget så har bloggen blivit lidande de senaste veckorna. 
Det märks även på statistiken, mindre och mindre läsare för varje dag. Samt nästan inga kommentarer. :(
Det gör ju inte saken bättre av att jag har blogg-torka. Vet verkligen inte vad jag ska skriva om för att hålla er kvar. Ni betyder så otroligt mycket! <3

Hur som helst! Idag har det varit full rulle hela förmiddagen.
Jag vaknade vid 7, då hade M redan gått till jobbet. Han jobbar till 14.00 idag.
 
Jag gick upp och gjorde lite övningar, sit-ups, rumplyft m.m.
Duschade, gjorde i ordning en god frukost som jag sedan åt på balkongen.
 
Frukost: 131g yoggi mini, 41g ica lätt kvarg, 30g frysta hallon, 14g risenta müsli med kanel och psyllimfrön.
134 kcal.
 
Eftersom M fyller år idag så vill jag överraska honom med något. Jag hade tänkt att gå upp tidigt och baka scones och så, men eftersom han började så tidigt struntade jag i det.
 
Efter det så ställde jag mig och diskade, dammsög lägenheten, bäddade och plockade undan allt som legat framme! M ska nämligen ha massa vänner över ikväll och jag hatar när det är stökigt och man ska få gäster.
Även om jag inte ska vara hemma så skämms jag när det är smutsigt. 
 
Sen har jag även hunnit med att baka. Då det inte blev någon frukost på sängen i morse så för överraskningen bli en kladdkaka med wiener nougat, citronfrosting och färska jordgubbar. Ingenting jag ska äta av dock. Det ska han få bjuda på ikväll när hans vänner kommer över. Ska lägga upp en bild senare på resultatet. Men just nu står kladdkakan och svalnar. 
 
Just nu sitter jag och tvingar i mig en inte så god lunch. 
Den består utav: 1 kokt potatis (44g) & 101g fiskbullar i räksås. 103 kcal.
Det är gott på ett sätt men ändå inte. Anledningen till att jag tycker att det smakar gott är för att det är så lent och snällt mot magen. Vilket jag gillar :) Man blir liksom behagligt mätt.
 
Snart är det dags att göra det sista på kladdkakan. Men först så ska jag ta en promenad ner på sumpan för att köpa lite fikabröd på Boulevard. Vi ska nämligen över på födelsedagsfika hos M's föräldrar när han har slutat jobbet. Ska inte köpa någonting till mig själv, om dom inte har någonting som är riktigt kalorisnålt! Men det lär dom ju inte ha.. 
 
Hur ska ni tillbringa eran dag? :) <3
 
 
 

Kommentarer

  • proanadiary säger:

    Jag har bara legat i sängen typ. Inte gjort nåogt än, får panik :(

    Svar: Sv: Vad skönt! Hoppas du har haft en bra helg :)) Kramar
    Linnea

    2012-07-06 | 14:35:32
    Bloggadress: http://proanadiary.blogg.se
  • S säger:

    vad skönt att höra att du mår bättre nu :)

    Svar: Sv: Ja jag mår faktiskt hyfsat, helt okej :) kram
    Linnea

    2012-07-06 | 16:16:12
    Bloggadress: http://specialsecrets.blogg.se
  • A säger:

    Kan du inte skriva om ditt matschema om du har fått nåt sånt? Och ska du gå på öppenvård eller så istället nu? Vad tycker din familj om att du skrev ut dig från sjukhuset?
    Hoppas du haft en bra dag! :) xxx

    Svar: Sv: Absolut! Vill du ha svar direkt här eller ska jag göra ett inlägg om tiden på sjukhuset, maten och det i bloggen? Hoppas du har haft en bra och härlig helg, förlåt för sent svar! Kramar <3
    Linnea

    2012-07-06 | 17:54:29
    Bloggadress: http://www.burnitoff.blogg.no
  • Amanda säger:

    Gör ett inlägg tycker jag! :) om sjukhuset och rutinerna där, om du fått nåt matschema, hur det ser ut, och dina tankar kring det. + om öppen/dagvård och vad din familj tycker som jag skrev innan :)

    Hoppas du har det bra på skansen idag! xxx

    Svar: Okej, då ska jag ordna det! Ska försöka få in ett inlägg under veckan :) Måste komma på ett bra upplägg bara :P Tack! Det var riktigt mysigt men det började regna :( Kram <3
    Linnea

    2012-07-10 | 16:17:05
    Bloggadress: http://www.burnitoff.blogg.no

Kommentera inlägget här: