En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-07-05

Kategori: Allmänt

Vaknade första gången vid 4 imorse, men jag lyckades somna om och sova till 6. Alltid något!
Gick upp och tog en kort morgonpromenad vid en sjö som ligger vid oss. Skönt att bara kunna koppla bort allt för en stund. Det enda man hör är musiken som pumpas ut ur hörlurarna.
 
När jag kom hem så tog jag en lång dusch och gjorde mig iordning för att sedan gå till ICA och köpa en macka åt M. Jag överraskade med frukost på balkongen idag igen. Hihi.
 
Frukosten: 116g yoggi mini, 40g ica lätt kvarg, 28g frysta hallon, 12g risenta müsli med kanel, kardemumma och psyllimfrön samt en kopp kaffe till det.
 
Efter frukosten tog M en dusch och sedan gick vi ner på sumpan och kollade lite i butiker. Älskar Mixit! Så om ni är i sundbyberg någon gång så besök den butiken. Dom säljer kläder, inredning och smycken. Man kommer aldrig där ifrån tomhänt. Idag lyckades jag dock hålla fingrarna i styr, det var inte lätt kan jag lova!
 
Gjorde lite lunch när vi kom hem. Det blev pasta med stark tomatsås. Måste ju äta kolhydrater nu. Usch, gillar det inte alls. Känner mig alltid så äckligt tjock efteråt. Som en gravid kvinna i 7 månaden typ.
 
Lunch: 90g Cotelli fullkorn (kokt), 115g krossade tomater med basilika samt massa starka kryddor. 172 kcal.
Ganska kalorisnålt ändå! Så kanske inte var så farligt trots allt.
 
M drog till jobbet vid halv 2, jag låg på balkongen och solade då. Vaknar halv 20 i tre, jag hade somnat i solen!
Så nu är jag sönder bränd, har smörjt in mig med after sun så jag hoppas att det lägger sig :)
 
Gud vad jobbigt det är med matschema, men jag har nyss ätit mellanmål. Det blev en rågkuse med 49g makrill i tomatsås. 156 kcal. Inte så kalorisnålt! Plus att magen är ännu mer svullen nu och jag har ett mål kvar att äta. 
(Tog en bild på mackan men det såg så sjukt äckligt ut så lägger inte upp någon bild på den måltiden.)
 
Hur har eran dag varit?

Funderar på att gå ut på en kort promenad för att gå ner maten lite. Men det blåser ganska mycket ute och jag känner av lite solfrossa. Så kanske ska stanna inne trots allt. Vi får se hur jag gör!
Kramar <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: