En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

2012-07-03

Kategori: Allmänt

Hallå alla fina!
 
Det blir inte lika många uppdateringar som förut, jag skyller på blogg.se eftersom appen inte fungerar.
Men jag ska i alla fall göra minst ett inlägg per dag!
 
Det kändes otroligt skönt att vakna upp hemma imorse. I sin egna säng. Har ju inte sovit hemma på över en månad?! Men nu, äntligen, så är jag hemma igen.
 
Eftersom M har varit själv så länge så fanns det inte något jag kunde äta till frukost imorse, så vi åkte iväg till ICA maxi och handlade lite. Plockade ihop min egna müsli, köpte yoggi mini, kvarg, hallon och psyllimfrön.
 
Vi åt frukost på balkongen, i solen. En sån frihetskänlsa. Kanske låter töntigt, men jag uppskattar allt så mycket mer nu. Efter denna helvetsmånad som vi precis lämnat bakom oss.
 
Till frukost blev det: 150g yoggi mini, 50g ICA lätt kvarg, 80g frysta hallon, 10g müsli, psyllimfrön och kanel. Samt en kopp kaffe på det. 151 kcal. 
 
Sen så åkte vill till M's föräldrar. Han ska hjälpa dom att bygga en altan. Jag har legat och pressat solat hela dagen, och kom precis upp ur badet. Fan vad jag svettades! Haha.
Vi har även ätit lunch här, grillat. Mums! Dom åt hamburgare och jag qourn-burgare. 
 
Lunch: 1 quorn burgare, 2 skivor rågkusar, 30g gurka, 15g tomat, 5g hamburgerdressing och 5g ketchup. 277 kcal.
 
Kommer tyvärr inte kunna fota min mat längre, då jag lovat mina föräldrar samt M. Men är jag själv så finns det ju ingen som hindrar mig, right?! Så då och då kommer det dyka upp en liten matbild. 
 
Nu ska jag ut i det fina vädret igen! Uppdaterar nog under kvällen igen :)
Styrkekramar <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: