En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Nu ska jag ta tag i det här

Kategori: Allmänt

Åh, härliga vårmorgon. Även fast det var -8 grader imorse när jag gick till jobbet så var det verkligen vår i luften. Solen värmde på ryggen. Längtar tills man kan börja använda skinjacka och converse.

Gårdagen var hur mysig som helst. Började dagen med en morgonpromenad på 3 km. Sedan gick jag och M hem och åt frukost. En grapefrukt och lättyoghurt med frukt har blivit lite av en standard på helgerna. Sedan kom mamma och pappa och hämtade upp mig, vi drog till ikea. Köpte nya gardiner, lakan och en tavelram. Var behövligt! I vintras köpte jag en jätte fin planch från fotografiska, så nu ska den äntligen upp.

Efter ikea åkte vi hem och lämnade allt, tog en promenad på ca 2 km till ett Cafe på rörstrandsgatan, det blev en kopp te och en halv macka. Sedan dumpade vi pappa och jag och mamma blev helt crazy och shoppade loss hela våran bonus. Haha! Det fanns så mycket vårnyheter så kunde inte hålla mig.. Köpte två par jeans, en vårjacka, en kofta, två tröjor och en t-shirt till M. Efter shoppingen blev det ännu mer promenad. Sen så shoppade jag även loss inne på H&M i fredags. Då blev det en bikini, 2 tröjor, 1 skärp samt ett halsband.

Funderar dock på att byta jenasen. Dom ena är i stretch i storlek 25 men dom känns lite stora, som om dom kommer hänga när jag använt dom ett tag. Dom andra är i storlek 26 och jag kunde ha 25 så tror jag ska byta till dom även fast dom var lite tighta så kommer dom vara lagom sen. Ska ju bli smal.



Vad händer idag då? Jo det ska jag tala om! Idag är det första dagen i skolan på 3 år?! Sjukt. Jag är extremt taggad men ändå så nervös. Ska bli spännande och se vad det är för folk jag ska umgås med i 10 veckor.
Kursen jag ska gå är en introduktionskurs i grafisk design 1 gång i veckan.

Får berätta ikväll eller imorgon om det var bra eller inte. Jag hoppas ju självklart på otroligt bra och roligt!

Tänkte passa på att berätta om dagens matplanering när jag ändå håller på.
Frukost: Havregrynsgröt med äppelmos & kanel, 100 kcal
Lunch: Mild lättyoghurt (2dl) med frukt & lite all braun, 107 kcal
Middag: Frukt eller varmakoppen, ca 100 kcal. Beroende på vad jag äter.

Frukt = negativa kalorier. Så räknar inte kcal då.


Vägde mig imorse btw, har inte gått upp under helgen. Tur! Hade smått ångest igår då det blev en del mat men gick i och för sig väldigt mycket. Så det jämnade väl ut sig.
Hade gått ner 1 hg. Så vikten ligger nu på 49,1 kg.

Förlåt för långt inlägg. <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: