En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Dagsplanering

Kategori: Vikt

Hej hej, hallå bloggen!

Var så skönt att gå morgonpromenaden i morse. Solen var på väg upp och fåglarna kvittrade. Hade skinjackan på mig och frös inte! Härligt.

Längtar till lunchen då jag kan gå ut i det härliga vädret igen. Ska gå min vanliga runda på 30 minuter. Vill bara att det ska bli helg så att jag kan sitta på balkongen med en filt och te medan solen smeker mitt ansikte.
Ska ju bli super väder! Tänkte att jag ska ta en lång promenad runt Kungsholmen också, ska dessutom byta de båda jeansen jag köpte i helgen till mindre storlekar. Jag menar, om jag ska fortsätta i den här takten så lär ju det behövas.

Sen jag började min viktresa nedåt i november har jag gått ner totalt 10 kg. Sjukt! Kommer ihåg att jag vägde mig innan tävlingen började och då vägde jag ca 60 kg med kläder. Så kanske 58 kg utan då. Mitt BMI var sjukt högt, 22,7. Illa!

Nu några månader senare väger jag 48 kg och har ett BMI på 18,8. Ska gå ner 2 kg till tror jag, sedan är jag nöjd. Vill bara att glipan mellan benen ska växa, är typ en halv centimeter nu? Och fettet runt magen. Sen så! är jag vacker. Skulle ju gärna göra en benförlängning på ca 6-7 cm men det är ju omöjligt! Känner mig så kort.

Till planeringen..

Frukost:
Råggröt, ca 150 kcal
Lunch: Mild lättyoghurt med frukt, 100 kcal
Middag: Mild lättyoghurt med frukt och 1 ägg, 180 kcal

Totalt in: 330 kcal

Träningsmässigt då?

Blir totalt tre promenader idag á 30 minuter, ca 348 kcal.
På gymmet ska jag köra 1 timme på crossen, eller försöka iaf. Får se vad det landar på.
MEN jag kommer hamna på minus idag. Lycka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: