En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Dag 7 - Äntligen Fredag!

Kategori: Allmänt

Skönt med helg! Ska ägna hela helgen åt att motionera och äta liiite.. haha! Idag ska jag träna, imorgon ska jag åka längdskidor om vädret tillåter och på söndag ska jag storstäda och tvätta. Bor ju 4 trappor upp utan hiss så det lär bli en del motion.


Idag får jag äta 300 kcal vilket känns bra eftersom det är fredag. Kanske gör lite grönsaksstavar med dipp ikväll bara för att jag kan.

Dagens planering ser ut såhär:
Frukost: Mannagrynsgröt, 102 kcal. Check
Lunch: Varma koppen eller sallad, ca 110 kcal
Middag: Ett kokt ägg och en banan eller äpple, ca 150 kcal

Motion:
Promenad i ca 1 timme & 30 min, -290 kcal. Gymmet. Funderar på att köra kondition i ca 1 timme sen lite styrka.
Hoppas bara jag kommer hålla denna planering. Har inte lyckats så jätte bra andra dagar.
Återkommer senare med resultat och kanske en och annan bild.

Det är så smidigt när M jobbar kväll, då kan jag äta precis vad jag vill utan att han tvingar i mig en massa onyttig mat. :) Han kommer hem vid 21.00 ungefär så då blir det perfekt att sätta på en film och mysa lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: