En ny start

en blogg om kampen mot min egna kropp

Dag 4 - Valentines Day

Kategori: Mat

God morgon och glad alla hjärtans dag! <3

Gårdagens intag:
Frukost: Havregrynsgröt med lingon och mjölk, 156 kcal
Lunch: 1 kycklingklubba (utan skin) & sallad, 75 kcal
Mellanmål: 1 päron, 59 kcal
Middag: En påse mini morötter, 60 kcal

Gårdagens uttag:
Promenad i 1 timme 15 minuter, -277 kcal

Totalt in: 73 kcal. Skulle ju egentligen äta 300 kcal igår men om man bortser från promenaden så hamnar jag ju på 350, lite över men känns okej ändå.




Idag kommer bli en svår dag eftersom jag ska hålla mig på 400 kcal. M och jag ska ut och äta ikväll, får hoppa efterrätten helt enkelt! Vi ska äta på en Koreansk restaurang och de brukar ju vara ganska kalorifattig mat, så länge man hoppar riset! :)

Dagens matplanering ser ut såhär:
Frukost: Fibergröt, 98 kcal. Check!
Lunch: Varma koppen (Blomkål & Broccoli), 100 kcal
Middag: Restaurang, ? kcal

Det innebär att jag kan äta ca 200 kcal till middag, men jag går ju promenader varje dag fram och tillbaka från jobbet så kommer nog kunna klämma i mig lite till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: